tisdag 7 september 2010

Såå synd om mig!!

Idag är en dag som jag inte tycker om mig själv, eller rättare sagt mitt sätt - självömkan;( Jag har ont lite över allt lite mer än vanligt och till råga på allt elände har jag åkt på en förkylning som gör att jag har ont i halsen och huvudet och känner mig febrig. Fattar ni eller - jag hör ju själv hur gnälligt det låter. Allting känns riktigt pestigt;( För att muntra upp mig själv så gick jag ut och plockade lite av vad rabatterna kunde ge, det blev inte speciellt glada färger (fniss) men det är riktigt vackra mustiga höstfärger i alla fall. Under tiden jag höll på att fixa ihop blommorna så glömde jag totalt bort att det var så synd om mig;) Ännu en gång upptäckte jag vilken enorm läkande och stärkande kraft blommor och trädgård har;) De kan till och med få den grinigaste att bli på gott humör.

10 kommentarer:

  1. Så sant. Jag har också ont i hals och huvud idag. Jag har ofta spänningshuvudvärk men får jag bara gå ut i min trädgård eller i vävstugan så försvinner den. Krya på dig.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Oj stackars dej.Inte kul med förkylningar.Hoppas den inte blir långvarig.Ha det gott ändå.Gunsan.

    SvaraRadera
  3. Stackare.. krya på dig.. =) /monica

    SvaraRadera
  4. Stackars dig som har ont. Buketten ser inte alls dyster ut, plocka in ännu fler blommor och krya på dig!

    SvaraRadera
  5. Ja det botar på både det ena och det andra sättet. Vad härligt att få glömma bort allt om bara för en stund. Kanske skulle ha lite terapi hä också,behövs om jag tittar ut genom fönstret;)

    SvaraRadera
  6. Vilken underbar bukett! Ja det är tur vi har trädgården som gör att vi glömmer bort att vi är lite "skruttiga" ibland!
    Hoppas att förkylningen ger sig snart! / Irene

    SvaraRadera
  7. Man ska fira sig själv lite på dessa dagar, och det gjorde du. Underbar bukett!!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  8. Fin form på dammen,en massa slit är det med gummiduken.
    Den ser ut att ligga fint, ska bli kul att se hu den utvecklas.
    Krya på dej
    Mariana

    SvaraRadera
  9. Visst är det fantastiskt vilken helande kraft trädgården har. Lyckliga oss som har möjlighet att hitta tröst på nära håll.

    Sköt om dig och njut av din vackra höstträdgård!
    /Bianca

    SvaraRadera