lördag 11 september 2010

Årets sista växtmarknad?

Idag var det växtmarknad på Landbadet i Uddevalla. Vi skulle själva inte sälja något men vi åkte upp för att lämna lite krukor och etiketter som var beställda (har hand om STA:s försäljning) Det var kul att komma dit och titta lite men det blev mest prat med alla trevliga människor:) En liten Sorbus av något slag följde med hem och Göran hittade naturligtvis en Rhododendron:)


Mest blev jag stående här vid Birgittas bord (Glädjekällan) och tillsammans med Lotta hade vi MYCKET att diskutera och prata om:))

7 kommentarer:

  1. Det är alltid trevligt att träffa likasinnade! Roligt att se Birgitta på bild, hon verkar ha många växter till salu.
    Hoppas att ni har det bra, nu när höstmörkret börjar lägra sig!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  2. JA, det var verkligen en trevlig stund! (Även om det inte syns att vi skrattade så mycket på bilden:-)) Till skillnad mot dig hade ja gju med mig betydligt mer hem, har haft ett sjå att få bner det i rabatterna, det krävde en viss omflyttning.
    Har tittat på några av dina tidigare dagar, vilka fina bilder du tar!
    Ha det gott, Lotta

    SvaraRadera
  3. Har inte varit på växtmarknad på år och dar nu, kanske dags att gå med i STA eller någon annan växtförening igen.
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  4. Mmmm...Birgitta...jag vill också stå vid hennes bord..och titta på hennes växter...hon är en sån som man blir glad av bara man ser henne på bild. Snart träffar jag Linda, jag skickar med henne en liten sak till dig.
    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  5. Roligt med växtmarknader. Jag tycker alltid att jag har mycket mer med hem än vad som var planerat :) På förra växtmarknaden så diskuterade jag med en tjej om vad det var för allvarligt fel på oss som höll på så här. Vi fick båda habegär för alla snygga växter som finns. Det är bara att konstatera att vi, som så många andra, drabbats av den obotliga "Trädgårdssjukan" bla då med allvarliga symptom som habegär - men att det egentligen inte är någonting som vi lider speciellt av. Möjligtvis plånboken isåfall :))

    Ha en go lördagskväll / Elinore

    SvaraRadera
  6. Hej och tack för maillistan. Sitter just nu och funderar på hur jag skall göra med den så den blir så lätt som bara möjligt att använda.
    Vi är nyss hemkomna - har varit på landet sedan i går eftermiddag.
    Alltid lika roligt att träffa både dig och Lotta. Lever länge på skratten från gårdagen.Du har en härlig förmåga att få mig att skratta.
    Vi hörs. Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Hade varit roligt att även vara där, till helgen tror jag att Falkenbergs gruppen kommer att ha lite växtmarknad och då skall jag allt se om det blir en lite mer växt som får följa med mig hem i år.
    Halva nöjet är att träffas!
    MB

    SvaraRadera