onsdag 29 september 2010

Frost kanske!

I morse var det bara runt 3 plusgrader när vi gick upp och åt frukost. Det har säkert varit frost i natt - i alla fall 0-gradigt så nu är hösten här på riktigt. Nu gäller det att få in resten av alla växter som ska övervintra inomhus. Men fortfarande är det rätt mycket som blommar. Blommorna och de höstfärgade bladverken i olika nyanser av guldgult till eldrött gör att det ser väldigt vackert ut fortfarande. När solen sedan låter sina strålar svepa över trädgården blir det extra vackert:)

En riktig långblommare och en av mina favoriter blommar fortfarande Clematis 'Juuli' hon har blommat sedan midsommar och håller säkert på en bit in i oktober:)

4 kommentarer:

  1. Lägger till den clematisen på min vill ha lista//Britt

    SvaraRadera
  2. Snygg klematis, vad stressad jag blir när alla skriver om frost. Jag har ju fortfarande inte ens kommit igång. Alla sommarblommorna står fortfarande kvar ute men till helgen ska även jag komma igång. Då ska det mesta in, hoppas bara att det inte blir frost innan. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  3. Hjälp, det är 0,6 grader på min termometer just nu och jag har inte vågat mig ut än för att se vilka offer natten har skördat.
    Men jag antar att det bara är att gilla läget, fast det känns lite sorgesamt. Och det ser ut att bli en strålande vacker dag.Ha en god torsdag!

    SvaraRadera
  4. Långblommare är tacksamt!!! Din klematis är så fin, jag har bara jackmanii i den färgen, men jag vill ha fler fler fler!

    SvaraRadera