fredag 24 september 2010

Årets bokmässa!

Igår var det dags för bokmässan:) Det som var lite konstigt i år var att Emma (dottern) inte var med. Men med en liten bebis på 6 veckor är det ju inte så lätt att gå omkring på en mässa. Vi köpte i alla fall de böcker hon hade skrivit upp på "önskelistan":)
Här gick vi in och just i detta hörn av mässhallen hade väldigt många barnboksförläggare placerat sig, gissa om vi som nyblivna morföräldrar gick loss här:)) Man var tvungen att bestämma sig för att det blir fler bokmässor och att Nicholas ännu inte har "behov" av böcker för barn i 6 årsåldern;)) men herregud vad mycket roligt det fanns. Efter att vi slitit oss från den avdelningen fortsate vi att vandra runt och se oss omkring. På andra våningen där vi förväntansfulla sökte oss till trädgårdsavdelningen blev vi rätt snopna och besvikna. Det var inte mycket till trädgårdsavdelning i år. Inte mycket trädgårdslitteratur fanns heller. Eller också var det bara så att vi inte hittade något.
Lite böcker av annat slag hittade vi dock så nu har jag lite att läsa i höst och vinter när kvällarna blir mörka och kalla:) Som ni ser har jag en förkärlek för deckare så det blev bara den pyttelilla boken "Kärleksboken" som inte tillhör den genren:) Den var en helt bedårande liten bok med en massa vackra och tänkvärda citat om kärleken:) Bokmässan är ett måste för oss varje år, det blir lite som ett avslut på sommaren och början på hösten/vintern:)

6 kommentarer:

  1. Bokmässan i GBG är alltid rolig att gå på!
    Hinner tyvärr inte med den i år:-((
    Jasså du läser mest deckare...jag med!!
    Kan rekommendera Vecka 36 av Sofie Sarenbrant
    en mycket ruskig historia!
    Det är hennes debut roman o fortsättningen kommer i april.
    Kan knappt bärga mig tills dess:-))

    Ha en trevlig trädgårdshelg!
    Vi skall upp till Norra Grundsund för att vara med om hummerpremiären på måndag,kul:-))

    MVH MLK:-))

    SvaraRadera
  2. åååh bokmässa! underbart! skulle det finnas svenska sådanna här i finland skulle jag vara där varje år också! men att köpa finskspråkiga böcker lockar inte så mycket, tar en evighet att läsa dem och fast jag har min man att fråga om ord så blir han trött på mig eftersom jag frågar va och varannat ord ;)

    synd att det inte fanns så mycket på trädgårdsavdelningen men bra du hittade deckare iaf! barnavdelningen skulle jag ha plöjt genom också eftersom vi har en boklus till 3:åring här hemma :)

    ha en fin höstdag, hoppas det inte regnar lika mycket hos er som det gör här!

    kram 'sandra

    SvaraRadera
  3. Har aldrig varit på den mässan men det beror nog på att jag sällan läser böcker även om jag förstår att jag borde läsa mer//Britt

    SvaraRadera
  4. Vad roligt med bokmässa. Säger nog lite som Sandra här ovanom att det inte är så väldigt roligt med bokmässor i Finland. Trots att jag obehindrat läser finska och köper böcker ibland på finska (då de är skrivna på finska), så vill jag nog helst gå på en mässa där flertalet böcker är på mitt modersmål. /Hälsn Mimi

    SvaraRadera
  5. Mimi och Sandra, välkommen hit! Det går ju lågprisflyg direkt till Göteborg åtminstone från Helsingfors och Tammerfors! Och så är de finska förlagen också med här!! Min artikel om bokmässan kommer snart ut på www.odla.nu
    MVH Sylvia

    SvaraRadera