söndag 19 september 2010

Familjerna!

Idag är det valdag och i eftermiddag åker vi till vallokalen och röstar;) Är glad att vi bor i ett land där det är tillåtet.Därefter åker vi till min pappa som fyller år idag. Mamma har fixat o donat och min bror med familj kommer också, det är alltid roligt att sitta och prata med sina nära och kära. Här på bloggen finns en annan "familj" nämligen ni alla som skriver så fina och snälla kommentarer så att man blir jätteglad, det är så fantastiskt att så många människor runt om i landet och till och med utomlands som är inne och läser och säger så rara saker:) En del känner jag väl, en del har jag träffat några gånger irl och andra är totala främlingar men ALLA gör mig så glad. Så även om jag inte så ofta "svarar" på era kommentarer så ska ni veta att jag läser och blir varm i hjärtat:) Nu är det Silveraxens tur att glädjas av i trädgården. Actaea simplex 'Brunette' är detta. Den är ca 150 cm hög och utgör en underbar syn med sina mörkt rödbruna , nästan svarta blad o stammar och blommorna som doftar av smultron ;) På andra sidan huset har jag Actaea simpex Purpurea och den är säkert 190 cm och är på väg att blomma den med. Den står lite mer i skugga så den är senare men när den blommar så ligger smultrondoften tung över trädgården på baksidan av huset:) Kram på er alla!!

3 kommentarer:

  1. Visst är det så som du beskriver med begreppet "familj"!
    Så vacker din silverax är. Här finns för första gången knopp i mina. Kanske de hinner ut i blom.
    Kram till dig också.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Brunetten är finfin. Har börjat blomma här också. Det luktar som rena parfymaffären när man går förbi.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera