fredag 17 februari 2012

Vårtecken;)

Som jag säkert skrivit om förut så har vi alltså ett berg bakom vårt hus vilket gör att solen inte "orkar" över krönet på vintern när solen inte når så högt på himlen. Detta gör att vardagsrummet aldrig får sol på vinterhalvåret:( Men nu märks det att vi går mot vår, för idag letade sig solstrålarna in genom fönstret och vardagsrummet blev plötsligt riktigt somrigt;)) Andra "vårtecken" är att Bobo (hankatten) nyser:) det har han alltid gjort varje vår och varje höst/vinter i 15 år:)) Ett vårtecken som jag dock inte alls uppskattar är att det börjat komma fram en och annan spindel i källaren:(((( De är av den där husspindelsorten som ser ut i storlek som en mindre lastbil och de är avskyvärda brrrrr:( tacksamt nog är det betydligt mindre sedan vi lade in golvvärme och att de bara är under en relativt kort period vår och höst:)))

10 kommentarer:

  1. Jag har samma vårtecken här hos mig.Nu kommer solen fram igen i vårt vardagsrum.Och spindlar är bland det värsta jag vet.Tyvärr så gillar dom våran källare.Hu.Trevlig helg.

    SvaraRadera
  2. Tjenare Gamling! ;-D
    Det verkar som om vi har precis likadana lägen på våra hus, jag har ju också berg åt söder (och norr) och först nu så skiner solen i trädgården. En liten liten stund. Trots det har vi snö ett par veckor längre än grannen. Men det är det värt, för det är snyggt med berg!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Härligt vårljus i rummet! Tur man bara har bekanta hemma på Boäng kvällstid innan vårstädningen ;)
    Jag fick min vårkick av bilden på dig idag, underbart leende!

    SvaraRadera
  4. Jag hatar spindlar. Jag har en fråga till dig. Har du din trädgård öppen för visningar under vår och sommar eller är det bara någon gång?//Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har öppet bara vissa dagar eller efter överenskommelse:)

      Radera
  5. GRATTIS till vårsolen. Vårt hus ligger i öppet söderläge och det är inte kul när solen kikar in och hittar alla dammråttor, men det är ändå ett skönt vårtecken!

    SvaraRadera
  6. Det är så härligt med alla vårtecken! Och har man hus, djur och trädgård så ser man ju så många mer när det väl är dags.

    "Ah, små spindlar e väl inte så falit!" Hade det varit råttor hade det varit värre. : )

    SvaraRadera
    Svar
    1. "små" spindlar???? Hade du sett dessa så...... ca 5 cm i diameter fy f-n!

      Radera
  7. Nu överdriver du väl ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej Göran , jag överdriver INTE det vet du:))

      Radera