torsdag 23 februari 2012

På en byväg om våren!

Idag har det verkligen känts som en riktigt härlig vårdag :) Solen har strålat, fåglarna har kvittrat som galningar och man kunde faktiskt känna att det doftade vår:) Barn och barnbarn var och hälsade på en stund på förmiddagen/middag och på eftermiddagen gick jag en promenad bort till svärmor . Det var inte lätt att gå på denna byväg som på sina ställen var mer än lovligt geggig.







Fick nästan en chock när jag såg att en del av mina snödroppar kommit upp så här mycket :) för några dagar sedan hade de knappt kommit upp ur jorden. Så i morgon kanske jag kan ta in en liten bukett:)
Den här boken fick jag tag i på rean:) och jag blev så glad för dels är det en väldigt fin bok men framför allt är den en massa fina bilder från goingarna Carina och Kens trädgård:)) (http://www.trädgårdsdrömmar.com/) Så nu kan jag sitta och läsa och titta på bilderna och drömma mig bort till sommarens grönska och alla goa, fina människor som man lärt känna genom åren:)

8 kommentarer:

  1. Gissa om jag är avundsjuk på dig som får ha snödroppar nu:)
    Ha en alldeles underbar torsdag!!

    SvaraRadera
  2. Oj,oj här har vi massa snö kvar. Dock har det runnit smältvatten i mängder idag. Hoppas det går bort fort. Och hu vad geggigt det ska bli ett tag sedan. Vilken härlig bok du hittat. Förstår att du är nöjd.Ska kolla deras sida genast. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  3. Är den också på rea? Då skall jag nog passa på.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  4. Åh är den på rea, var då?
    Ha en härlig kväll
    Maria i Hällesåker

    SvaraRadera
  5. Nämen snödroppar, så härligt! Jag såg en rugge i en buskplantering i Uddevalla häromdagen och blev så himla glad. Våren är ju här på riktigt nu, tycker jag att vi kan slå fast...

    SvaraRadera
  6. Rubriken på ditt inlägg får mig att tänka på en melodi, som hette precis så. Jag hörde den när jag var liten "på en byväg om våren är det lerigt och dan´t" - precis som på din bild -

    http://www.youtube.com/watch?v=D8xmFT5ecJs.

    Det är en härlig årstid vi går tillmötes.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var den melodin som jag hade i tankarna när jag skrev Ulla:)

      Radera
  7. Härligt med lite vårtecken - snödroppar och lerväg!
    Så fina armband du gjort. Jag har en dotter som också tillverkar smycken.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera