tisdag 28 februari 2012

Sent omsider kom solen fram:)

Steg med stor förväntan upp i morse och väntade efter frukosten på att det utlovade fina vädret skulle infinna sig, men tji fick jag:( det var lika grått och trist som igår. Eftersom Göran jobbar natt och låg och sov kunde jag inte heller sätta igång med något nyttigt som dammsugning heller. Så jag läste en stund, satt framför datorn en stund och gjorde mera armband en stund tills klockan var ett ungefär DÅ KOM SOLEN FRAM!!!! Göran vaknade och efter att vi ätit åkte jag ner och handlade lite. Hittade dessa underbara tulpaner som var paketerade fint med lökarna kvar för endast 39 kronor:) Var ju bara tvungen att köpa dem:)

Igår i det trista vädret åkte jag ner till Stenungsund och Lions loppis, hittade en hylla som jag ska måla vit och dessa ägg i glas. De var ju inte riktigt i min smak vad gäller färgen men ..........
.........med lite vit sprayfärg kommer man långt:) Blev riktigt nöjd;)

11 kommentarer:

  1. Tvärtom här. Lite sol i morse innan jag steg upp och sedan bara grått. Fast jag hade så mycket datajobb att fixa med så de gjorde inget.
    Hoppas på morgondagen istället och nu när jag varit så flitig så kan jag ju vara ute hela dagen.

    Så fina äggen blev! Vilken smart ide.
    Tack för den.
    ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  2. Dom där äggen blev superfina.Solen har lyst från middag ungefär.Och så ljumma vindar härligt.

    SvaraRadera
  3. Vad snygga äggen blev, tänk vad lite färg kan piffa upp! Gunilla

    SvaraRadera
  4. Hehhee Monne! Någon borde förbjuda den vita sprayburken . Vad hittar du på härnäst? Spraya ditt vackra hår - typ....?
    Måste dock hålla med om att de där äggen blev en spray snyggare.....;)))!/Anja

    SvaraRadera
  5. Blåsigt och blött här hela dan. Gjorde egentligen inget för jag jobbade i em.
    Vit färg är aldrig fel, spelar ingen roll om det är med sprayburk eller pensel;)
    Jag håller på för fullt inne här nu, med att måla och tapetsera bla i köket. Bäst att passa på INNAN trädgårdssäsongen börjar på allvar...och det börjar närma sig med stormsteg nu :)) // Elinore

    SvaraRadera
  6. här har solen och faktiskt så har vi haft riktigt varmt också och man har kunnat se att det tinar:)Smart att spraya dem, de blev superfina då:
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera
  7. Du och din sprayfärg :) Men de blev väldigt fina. Synd att jag missade att det var loppis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid loppis i gamla Laguns lokaler nu för tiden:))

      Radera
  8. Wow,dom blev ju helt underbara. Tänk vad man kan göra om. Bara ideérna finns. Bra tips ifall man springer på Ägg i fel färg;) Kram /Fia.

    SvaraRadera
  9. Snyggt!
    Jag har förstått att ni har en bra handelsträdgård där ute om man t.om kan köpa tulpaner med lökarna kvar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detta var på ICA :) men den är också alldeles speciellt bra:))

      Radera