söndag 5 februari 2012

Nu är det klart!

Nu är jag "klar" med mitt projekt att katalogisera mina dagliljor:) Så här blev det alltså. Varje daglilja har en egen sida med foto (eget) och uppgifter om den. Sedan har bladen plastats in och satts i pärm, har inte kunnat få tag i all data på alla ännu och en del bilder är inte bra eller finns inte alls så det kommer jag att komplettera efter hand;) Likaså de dagliljor som är beställda i år. Vissa dagliljor har jag helt enkelt inte hittat någonting om på nätet så det är stora frågetecken där om de är rätt namnade eller inte. Har försökt att översätta de engelska facktermerna som tex. dormant, evergreen osv. De här pärmarna, för det blir flera stycken eftersom varje blad bygger såpass mycket att det inte räcker med en pärm kommer jag att ha framme när vi har öppen trädgård och då säljer lite växter. Då kan de som är intresserade se på en bild i pärmen och div. data som höjd och så om de som jag har till försäljning inte blommar just då det är marknad:) Sedan lär jag mig själv mer om dem om man har dem på detta viset (inbillar jag mig i alla fall)

4 kommentarer:

  1. Bra tänk det där med flera pärmar och innehållet. Mycket jobb att fylla med uppgifter!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Va duktig o vad fint det blir. JAg håller på att göra en Egen bildalbum av mina växter.. Den blir nog färdig någon gång i framtiden?? Men jag har inte sån trädg. som är att visa o inga såna fina odlingar - det är ju bara för mitt eget höga nöjes skull.. Har ju blivit trädgårdsnörd på "gamla" dar. Meen det är ju såå härligt att få leva med hos såna som dej.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  3. Så duktigt av dig att göra det!!!
    Ha en alldeles underbar söndagskväll!

    SvaraRadera
  4. Vilket jobb och vilken fin blogg du har. Ska ansluta mig till din blogg.
    /evab

    SvaraRadera