måndag 13 februari 2012

Nu är kärringen på G igen;)

Idag börjar jag känna mig som en människa igen efter helgens pärs. Nu är det "bara" ryggen som återstår, diskerna i ryggen har tagit stryk av allt sittande och liggande då jag mått så illa:( med med lite ryggymnastik på golvet (har varit med om detta förr) ska jag nog snart vara helt ok igen:)) Är inte sämre än att jag kunde vara ute i stallet och skola om en massa fuchsiasticklingar som nu fått jätterötter:) Nu har ett 100-tal olika sorter som står i första krukstorleken:) Många av pelargonerna blommar också nu. Detta är doftpelargonen 'Concolour Lace' :)




Här är gudagott att vara när man är lite hängig:) Lite blandade sticklingar av fuchsia och i framkant Sofieromargeuriten:)

6 kommentarer:

  1. Grattis till att du är på benen igen! Magsjuka är inte kul. Men vad långt du kommit med dina sticklingar. Härligt! Och visst är det bra med ett stall ;-)
    /evab

    SvaraRadera
  2. Men himmel vad sticklingar har!!
    Ha en alldeles underbar måndag!!
    Berit

    SvaraRadera
  3. Men jösses amalia vad många sticklingar, hur hinner du med allt? Det ser frodigt ut!Ulrika

    SvaraRadera
  4. Ja jösses vad sticklingar! Vad gör du med alla? Säljer några till Fia kanske ;-) (som lyckades ta död på alla sina i höstas).
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  5. "Visst är det bra med ett stall" Hur är ditt stall inrett med tanke på sådder och sticklingsförökning. Jag behöver ha lite tips för att få ordning på mitt stall. har du lust att visa lite bilder och berätta?
    /evab

    SvaraRadera
  6. Ditt stall är ett riktigt paradis,så kul med alla dina sticklingar och fröplantor.Jag förstår att du trivs där,man glömmer sjukdom och elände när man sysslar med växter.Jag har inget stall men en snickarbod.Bara lite kallt där när inte pannan fungerar längre.
    Ha det gott

    SvaraRadera