onsdag 22 februari 2012

Vart tog vårkänslorna vägen?

Det var inte lång stund som vi fick njuta av gårdagens solsken;( dagens gråa, trista väder får inte vårkänslorna att spritta lika häftigt som igår men det är i alla fall plusgrader (6) och isen försvinner i rasande takt:)) Titta bara på skillnaden mellan måndagens bild...............



....och denna bild som jag tog för en stund sedan:) Snart kan man bara köra fötterna i ett par tofflor och gå ut till stallet både torrskodd och utan risk för volter:)) I trädgården finns inte en gnutta kvar av varken snö eller is så nu hoppas jag att det ska vara plusgrader så pass länge att tjälen försvinner så man kan börja "våra" i rabatterna:)) Troligtvis blir jag snuvad på den önskningen för det kommer säkert ett bakslag med mer snö men man kan ju alltid hoppas:))

5 kommentarer:

  1. Visst är det härligt när det smälter bort! Tyvärr har vi så kalla nätter och fler varnar de för. Så här är det halare än någonsinn, ställde t o m in en bilresa i morse p g a halkan, har aldrig hänt tidigare!
    Med hopp om den kommande våren /evab

    SvaraRadera
  2. Ingen aning! Här är det tristare än trist just nu.
    Fast jag mår bättre idag än igår.
    Akta dig så du inte halkar vännen.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Grått och trist är det ute, men jag gillar regnet som smälter bort isen, och det blir vår fort då :-) Nu tror jag ju inte att det är vår ändå, men man kan ju låtsas!

    SvaraRadera
  4. Ja, just nu är det riktigt trist - men tur att snön oc isen försvinner. Nu håller vi tummarna så det inte kommer mer...

    SvaraRadera
  5. vårkänslor finns det inte här uppe i vårt snörika landskap:)
    Ha en alldeles underbar dag!!

    SvaraRadera