lördag 25 februari 2012

Älskade novemberkaktusar!

Ännu en strålande dag:) Hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen var vi i trädgården och började att rensa bort en massa vinca och annat så att vi kan lägga markduk och grus under/vid linden (den som jag trodde var en bok:)) Inne har min novemberkaktusar börjat att sätta knopp och blomma igen:)
De borde inte heta novemberkaktus för de blommar oavbutet mer eller mindre hela året. De har bara en liten återhämtningsperiod på en månad efter blomningen och sedan kommer knoppar igen:)) Visar dessa 7 som nu är överfulla med knopp, en och annan blomma har slagit ut också:)






6 kommentarer:

  1. Novemberkaktus är verligen felnamn. Tyvärr är jag inte så bra på att sköta mina så dom är inte så fina som dina.
    Jag skulle gärna vilja ha en bok men den skulle nog inte passa här. Det finns inga lindar i trädgården här men några skogslindar finns vid en av ängarna.
    Trevlig kväll!!!!

    SvaraRadera
  2. Det är en växt som t.om överlever ett tag hos mig :-) Jag gillar dom vita, men din översta var ju fräsig i färgerna med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den översta älskar jag:) Ska ta en del sticklingar på den för jag vill ha i reserv:)

      Radera
  3. oh vad fina jag har bara en vit som egentligen inte är min, sonen samlar ju kaktusar men jag sköter dem..han har bara en sådan ska visa han alla dina fina färger ,,kanske vi får köp någon ny till honom.ha en go söndag kram Monica

    SvaraRadera
  4. Fina novemberkaktusar! Mina åkte ut förra året jag tog nog död på dem : ) Det mesta som är inomhus hos mig dör förr eller senare! Det är därför jag inte har någon man ; )

    Kram Camilla

    SvaraRadera