torsdag 7 april 2011

Plantor från Cox!

Den här krokusen är väldigt söt tycker jag, köpte lökar på Botan för många år sedan men kommer inte ihåg vad de heter. Fördelen är att rådjuren ratar dem:) eller jag de brukar rycka upp dem och sedan spottar de ut dem så att jag kan plutta ner löken någon annanstans;)) De är ljust svavelgula på utsidan och smörgula på insidan. De slår bara ut i full sol annars slår de ihop, så ni kan se att solen varit framme lite idag;)) Här blåser otroligt men vi har varit ute en stund i alla fall för............................
....................Rhododendron från Cox kom med Schenker imorse:) 100 st plantor som var hårt packade i lådor. Det gällde att få bort alla snören så att de kunde få veckla ut sig efter resan från England:) Bli nu inte förskräckta, det är inte våra:)) Vi/Göran har tagit emot dem för Rhododendronsällskapets räkning och vi ska frakta dem med kärra till Botan nästa helg där medlemmarna ska få chans att köpa:)

3 kommentarer:

  1. Jätteläcker crocus, och mums så många rhoddar. Har inte vågat titta efter riktigt i min egen trädgård, tror en del av dem har fått stryk i vinter...

    SvaraRadera
  2. Å herreje! Härligt men farligt! Jag var medlem i några år med påföljd att jag har redan för många roddar....mina 850 kvm sväljer inte hur mycket som helst...;)))!/Anja

    SvaraRadera