fredag 15 april 2011

Fick i alla fall en glimt!

Igår var det ett underbart väder så det var tur att vi passade på att ta en promenad dottern o barnbarnet o jag;) Vi gick ner till "vår" badplats i Khils Näs och där satte vi oss och drack te och oopsis (typ våfflor) med mosade jordgubbar o vispgrädde:)) VÄLDIGT mysigt och VÄLDIGT GOTT:)) Idag hade jag tänkt att visa mina Iris reticulata (våriris) som jag sett att andra bloggare har så vackra och så många av. Jag såg att de nästan slagit ut i går men tänkte att fota dem i dag när de slagit ut helt,men döm om min förvåning när jag går ut med macrot och blommorna är borta???? De förbenade rådjuren!! Frust o stön!!!!
Jag blev i alla fall på lite bättre humör när jag såg att Clematis macropetala 'Ola Howell' börjar att visa sina fina ludna knoppar:))
Om bara en månad knappt så kommer den att se ut så här:)) Det är den närmast kameran.

4 kommentarer:

  1. Tråkigt att dina våriris blivit uppskattade av andra,(jag har hittat en ny här idag).
    Njutbar vy vid er badplats!
    Till nästa helgen far äldste sonen med flickvän enligt traditionen ner till er ö.
    /Antte

    SvaraRadera
  2. Men vilken otur att någon fick sig en god lunch//Britt

    SvaraRadera
  3. Clemantis to jeden z moich ulubionych pnączy. Mam ich 5, a jednego straciłam tej zimy.Pozdrawiam

    SvaraRadera
  4. Ja dessa rådjur.Så söta att se på.Men vilka marodörer.De bara äter upp allt man är så rädd om.Här kommer de fram och in i trädgården mitt på dagen.Vi har fått skrämma iväg dom flera gånger redan.

    SvaraRadera