torsdag 26 november 2009

Detta är ingången till "Kärleksstigen" en dag i mitten av maj i år. Här finns en hel del Rhoddar som Göran har pluttat ner lite här och var i bergsskrevorna.
Den här t.ex. Rh. 'Old Port'
Den här är helt underbar när den blommar och i år med den enorma blomning som var på ALLT var den totalt översållad med blommor. Rh. ´Princess Ann' heter den.
Detta är en yaku.hybr. som heter 'Silberwolke' vi (Göran) har en hel del yaku.hybr. de har ett väldigt vackert växtsätt, kompakt.
Ytterligare en yaku.hybr. 'Loreley' som har en helt ljuvlig färg i knopp och precis när den slår ut, tyvärr så bleknar färgen rätt snabbt men den blir inte ful men som sagt blek.
yaku.hybr. 'Marlis'
Sist men inte minst en uppstammad Rh.yaku.hybr. 'Freya' som vi köpte på rea för ett antal år sedan.

9 kommentarer:

  1. Hej!
    Passande namn på stigen. Många vackra blommor är det, suck. Visst blir man sugen när man ser dina bilder men jag ska inte falla. Får njuta av dina bilder istället.
    Ha en bra!

    SvaraRadera
  2. Jag får ju börja ha skygglappar när du visar så fantastiskt fina roddar.
    Jag köpte i våras en Cunninghams white och den verkar trivas där den är planterad men nu får vi se om den klarar vintern . Även en minatyr rohododendron som jag också hoppas klarar sig det är de enda jag har. Men klarar de vintern så kanske det blir flera.
    Dina är ju fantastiskt fina.

    Ha det gott
    Gnilla

    SvaraRadera
  3. Snyggt med nivåskillnadern - och all underbar sten. Helt enkelt ljuvliga roddisar, måste skaffa mer sådana. Har bara två sorter än så länge.

    SvaraRadera
  4. Härligt att se blommor nu, på bild menar jag! Nu är det verkligen som mörkast och jag blir så glad av dina roddar!! Den som heter Loreley var ursnygg!
    /Lillianna

    SvaraRadera
  5. Jag vill ha ett berg i min trädgård!!!!!!!!!!
    Roddisarna gör sig så mycket bättre ihop med berg än på platta marken....

    SvaraRadera
  6. Du får bygga ett eget berg Helen;)

    SvaraRadera
  7. "Bygga upp ett högt berg av en liten hög" Ja, det är nog det man måste göra om man ska få det sådär fint. Vill också ha ett lagom stort berg och mycket sten och upphöjd mark på något ställe i trädgården...vill en massa omöjligt men that's life *ler*

    SvaraRadera
  8. Längtar till våren gör jag när jag ser dina bilder Monica. Sol, värme och ljusa kvällar!
    trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Vilken häftig kärleksstig. Son skulle jag också vilja ha. Men det blir svårt när man inte har något naturligt berg.

    SvaraRadera