måndag 23 november 2009

Adventsbrickan!

Så här blev årets 1:a upplaga av brickan som jag ställer fram vid den här tiden och dekorerar efter tycke och smak, fantasi och humör:) Det brukar bli i alla fall en "ommöblering" innan jag tar bort brickan runt 13 dag knut.
Det var faktiskt rätt kul när jag fick tag på den här brickan för några år sedan. Jag ville ha en typ av skål/bricka till att göra arrangemang i, formen skulle vara oval för att passa till bordet. Jag var runt precis överallt i Stenungsund men det var hopplöst. Hittade en bricka på Duka som var "sådär" men priset var 530:- så NÄ det fick vara. Ja,ja tänkte jag och åkte till ett sista ställe för jag skulle handla en julklapp där. När jag kommer in genom dörren till "GRINDEN" som butiken heter så ser jag DÄR!!!!! på en hylla nästan längst ner vid golvet stod den, nästan på pricken som jag föreställt mig och till ett vettigt pris. Jag blev så överlycklig så jag nästan glömde bort att jag kommit dit för att köpa julklappen:) 
Så här såg förra årets 1:a upplaga ut. Glömde att fota de andra arrangemangen men det ska jag försöka att göra i år:) Bilden blev lite gul men den ser rätt stämmningsfull ut så.

5 kommentarer:

  1. Hej!
    Vad fint du har dekorerat brickan. Kul att ändra efter humör. Bilden från förra året är verkligen "julig"
    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Oj, har du hunnit så långt i advent fixandet... Jag får allt sätta fart nu men jag måste göra två tomtar klara först innan jag kan börja med dekorationerna. Tomtarna ska till Göteborg och Tranås INNAN advent...så du vet vad jag jobbar med i morrn och på onsdag *ler*

    SvaraRadera
  3. Den är verkligen jättefin, och nu blev jag också inspirerad. Undras om inte jag har nån liknande bricka i nåt skåp nånstans....

    SvaraRadera
  4. Vad fint! Visst är det kul att göra en massa arrangemang. Till jul är det ju extra tacksamt, då man kan göra hur hysteriskt glittrigt och läckert som helst!!! I kväll har Gullspång Trädg.för. en pysselkväll på Handelsträdgården och jag har ett presentkort på 300 kr!!!!!!!!!! Jag fotar så får ni se resultatet på min blog!

    SvaraRadera