måndag 14 juli 2014

Vad skulle man gjort utan Facebook?

 Den här fina gamla vågen köpte vi på en loppis/antik affär i Sundsvallstrakten, perfekt patina för en rostälskare som jag :) Nu har vi även hittat en plats till den som blev bra. Spindeltaklök och sedum i krukan från Bürgers i Sala och en kruka men Väpnarlilja (Habrathus robustus) samt en gammal vikt som stod o skräpade blev pricken över i:et tycker jag, egentligen blir det väl lite för mycket med min betongbebis också men den bara måste jag ha där så..........
 Apropå Väpnarliljan så hade jag tills för idag ingen aning om vad det var för en blomma men efter en förfrågan med bild på facebook fick jag svar inom några minuter:) Vad skulle man gjort utan fb :)
Närbild på sedum o spindeltaklök samt två fina insekter gjorda i luffarslöjd som jag fått:)

7 kommentarer:

  1. Åååhh Monne! Jag svimmar vilken underbar lilja! ....att inte tala om krukan med taklöken...Läckert hela arren! /Anja

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Det var en söt lilja.
    Om jag kommer ihåg skall jag ta frön till dig från tomaten. Men du vet ju hur det gick med ringblomsfröna.
    Kom just på dem när jag var ute och klippte av lite visset i ringblomslandet.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Haha Annika, det är bara underbart att veta att det finns fler som är lika glömska som jag :) Men OM du kommer ihåg så skulle det vara kul att testa :)

    SvaraRadera
  4. Där fick du till det.... igen! Min står ute o blir blöt...
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  5. Attans! Denna svajiga uppkoppling - skrev ett inlägg som jag inte vet om det kom iväg.... skrev att det är härligt att läsa favoritbloggarna, få inspiration, tips, läsa om trädgårdsresor och se bilder från platser jag inte varit på. Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  6. Attans! Denna svajiga uppkoppling - skrev ett inlägg som jag inte vet om det kom iväg.... skrev att det är härligt att läsa favoritbloggarna, få inspiration, tips, läsa om trädgårdsresor och se bilder från platser jag inte varit på. Ha det bäst :)

    SvaraRadera
  7. Söt lilja och finfin taklökskruka, ja allt är fint ......
    Ha det sommargott
    Birgitta

    SvaraRadera