fredag 18 juli 2014

 Min moster har varit hos oss några dagar och i dag tog vi en tur till Sundsby Säteri där hon aldrig varit :) Efter fikat blev det en tur till Almö Livs innan jag körde hem henne till Marstrand igen. Vädret var underbart och det var en hel del människor som strosade runt i parken eller satt ute och fikade.
 Här står hon min fina moster inte kan man tro att hon är 83 år :) 
De har gjort väldigt fint runt trädgårdsmästarbostaden, ja de är fint överallt på Sundsby :) Det är fredag kväll och nu blir det lite vin o något gott framför Tv:n :)

3 kommentarer:

  1. Vad dessa gamla säterier är vackra! Jag blir alltid lika lycklig när jag ser att man vårdar kulturarv som denna. Är det "svindyrt" att fika/ äta där? /Anja

    SvaraRadera
  2. Nja, det beror på vad man väljer Anja och vad man anser vara svindyrt:) Två koppar kaffe o två hembakta bitar "sockerkaka 98 :-.

    SvaraRadera
  3. Hello!
    this time I am coming to you with a question about the green herb butter .. it's food? or medicine? you excuse me for asking.
    and another that Fagerdala?
    here in Moscow no rain, there's just a virgin forest (it really is true, still untouched marshes) and have a pleasant coolness between the houses under construction.
    Valentine.

    SvaraRadera