onsdag 9 juli 2014

Norrlandsresan forts.

På fredag eftermiddag efter att vi installerat oss på hotellet i Ö-vik åkte vi till Bitte o Kjell Nilsson i Domsjö. Jag har känt Bitte i flera år och träffat henne flera gånger på STA:s OM-möte men ÄNTLIGEN fick jag se hennes trägård o träffa Kjell:) En stor bonus var att få hälsa på deras hund Zeb som var helt ljuvlig.

 Här är några bilder från deras fina o lummiga trädgård:)
 Zebben sprang som en galning av lycka fram o tillbaka och var tvungen att dricka lite vatten emellanåt i vattentunnan:) Detta var den enda bilden som jag lyckades med att få med hela hunden, han var inte still många sekunder :)
 Det var så fint överallt.
Detta tyckte jag var ursnyggt! Så vackert med det svarta till gruset:)
 På kvällen var det samling med mingel i Hundsjö hos Marianne Mähler, deras trädgård var beläget i en brant sluttning ner mot vattnet och det var en fantastisk trädgård att vandra i tills myggen blev en plåga.
 Här var serverades det också en lätt buffé och det fanns gott om sittplatser i trädgården.
 Här bredvid den här underbart fina sängen satt vi och åt:)

 Här står två glada och trevliga tjejer från Vännäs, det är från vänster Ann-Charlotte Vållberg och Ingrid Vållberg. Så himla kul att träffa människor irl som varit inne och läst på min blogg:)

Det var stora och välkomponerade rabatter med många stora hostor:) 
När myggen blev för jobbiga och lotteriet var över åkte vi tillbaka till hotellet för att fortsätta på lördagsmorgonen med att besöka trädgårdar:) Fortsätter med det i morgon.

3 kommentarer:

  1. Tack för din snälla kommentar hos mig.
    Vilka trevliga trädgårdar du får förmånen att besöka. Håller med dig om att det svarta verkligen är snyggt mot gruset och så tycker jag det var mycket prydligt och snyggt med kantstenen som markerar huvudstråket där gångarna möts.
    Ha det bra i värmen
    Anette

    SvaraRadera
  2. Hörde att ni höll ett bra föredrag:) Synd att vi inte träffades denna gång men ni kommer väl kanske uppåt igen
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera