lördag 26 juli 2014

En mycket trevlig dag!

Idag har det varit en alldeles härligt trevlig dag:) Det var HIH-träff hemma hos oss, H=Hosta,  I=Iris o H= Hemerocallis (Daglilja) Vi gick omkring och tittade i trädgården i en mördande värme men med humöret på topp:) Efter ca en timma klarade i alla fall inte jag av värmen längre så då gick vi in och där var det svalt o skönt:) Efter bara en liten stund  började det att åska och sedan kom regnet:) Tänk att smattret på taket över altanen kan låta så ljuvligt:) Lite mat o prat om allt från växter till loppis gjorde att tiden bara flög iväg. Efter kaffet gick vi ut i stallet där alla hade ställt sina växter som de hade med sig. Alla får dra var sin lott med ett nummer och sedan börjar nr 1 att få ta en växt från vinstbordet osv.:) Det var en massa fina vinster och jag fick tag i många fina plantor:) Fick även en väldigt fin Agapanthus  i fin kruka av HIH som jag blev väldigt glad för:) Tack tjejer, ni gjorde min dag :)
Hoppas att det kommer att regna hela natten nu:)

6 kommentarer:

  1. Vilken trevlig dag ni måste ha haft, och så regnet tillika. Lika avis på båda. Regnmoln och åskan har snurrat förbi Torsåker. Inte en droppe här.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Tack för god mat och en rolig eftermiddag.
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Ja, vad trevligt! Och vilken fin bild du fick till:-) Tack för en härlig eftermiddag, och regnet var ju ljuvligt. När jag kom hem hade det regnat 9 millimeter här också vilket var en perfekt avrundning:-)

    SvaraRadera
  4. Tack! Så glad att jag han vara med en stund innan jag behövde rusa vidare. Din trädgård är så fin, den tröttnar jag aldrig på.
    Kram Monica W

    SvaraRadera
  5. Vilken trevlig dag ni verkade ha tillsammans! Regnet kanske gjorde nytta för trädgården. Här i Wales har det faktiskt inte regnat på flera veckor, tro det eller ej!

    SvaraRadera
  6. Glöm inte att tacka fotografen till gruppbilden, Göran. Strongt av honom att stå ut med all "damer". ViIlken härlig dag; god mat och trevligt sällskap. Jag upphörs aldrig att förvånas över vårt lotteri där så många spännande växter byter ägare. Hade ju hoppats att planteringskön skulle minska men istället blev det tvärtom.

    SvaraRadera