torsdag 10 maj 2012

Räddade!

 Var ute med saxen i ett litet uppehåll i regnandet för att rädda dessa narcisser från att drunkna:( Inte nog med att de var totalt nertyngda av allt regn, de hade brutits av en dm från blomman också. Nu fick jag användning för en av mina fina "sköljkoppar" från Gripsholms Slotts serviser:) Köpte fyra stycken nytillverkade efter gammal modell på Trädgårdsmässan i Älvsjö. De andra tre har dock ett annat motiv (från ett annat slott) Behöver jag säga att doften är ljuvlig och verkligen doftar vår:) Det har alltså regnat sedan i går morse med mycket små uppehåll. Skillnaden mellan igår och idag är att i går var det ett fint milt vårregn och i dag VRÄKER det ner. Tackar min lyckliga stjärna att vi dränerade om och grävde vårt dike då för 11 år sedan, annars hade det nog inte varit så roligt i sådant här väder.
 Här kan ni se hur det forsar nerför berget............
............och fortsätter ut i diket och vidare ner till bäcken. Vatten behövs visserligen men nu skulle jag bli glad om det blev lite varmare och att solen tittade fram. Får troligtvis vänta på finvädret för enligt SMHI ska det vara dassigt väder i morgon också och dessutom blåsa rejält friska vindar:( Stackars alla utställare på Lisebergs Trädgårdsdagar som börjar i dag:( De får stå där i ösregnet idag och snålblåsten i morgon, hoppas att det kommer lite besökare i alla fall.

4 kommentarer:

  1. Vilken underbar bäck ni har. Det är ju så härligt med vatten i trädgårdar. Men ja hu vilket väder det är idag. Nu är jag åter hemma från Skåne. Så skönt att återse barn och alla växter.Hur kan man sakna plantor? Jag kan, haha;)

    SvaraRadera
  2. Ja, Blä :( här skulle det dock bli sol till helgen.

    SvaraRadera
  3. Vilken bäck ni har just nu :-)
    Har varit på Liseberg idag. Gissa om vi blev blöta!
    Trots vädret var det en väldigt trevlig upplevelse.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. vilken bäck ni fått...tur ni har den iallafall. Trist med detta regnväder...här ser det ut som att det ska bli det idag, och jag som vill skotta jord.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera