söndag 20 maj 2012

Detta köpte jag/vi!

 Idag har det verkligen varit en underbar dag! Solen har skinit och det har varit över 20 grader varmt:) Snacka om en helomvändning i vädret;) Tänkte visa de växter jag/vi köpte på växtresan igår. Tulipa baker 'Lilac Wonder'
Tulipa clusiana 'Cynthia'
Potentilla nitida compact form
Aconitum 'Red Wine'
Physochlaina orientalis
Veronica kemulariae
Rhododendron 'Snow Lady'
Penstemon davidsonii och Iris ruthenica nana. De två sista köpte jag för att min Penstemon davidsonii ser för anskrämlig ut efter hösten och vårens allt regn och Irisen för att jag hoppas att denna gången får rätt planta:)
 När jag gick kvällsrundan ser jag att Valeriana suphina (Revig Vänderot) börjat att blomma så fint i stenpartiet:) Ska försöka att kruka upp några små bebisar i morgon:)
Även Löjtnantshjärtat blommar nu:)

5 kommentarer:

  1. Vilka trevlig heter ni har varit ute på och rejäla och bra odlingslådor ni har fått till. Ni håller igång//Britt

    SvaraRadera
  2. vilka roliga fynd ni gjort!!Den där Valeriana suphian så skittrevlig ut...
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Så fina växter du köpte! Säger som Berit om valerianan;)!/Anja

    SvaraRadera
  4. Vad ni hinner med allt möjligt! :)
    Löjtnanshjärtanen har blomknoppar hos oss nu också ;)

    ha en skön kväll!
    sandra

    SvaraRadera
  5. Ja min Löjtnantshjärta står också i full blom nu. Dom är så vackra. Ska komma ihåg att knipsa blomställningarna efter så kanske jag lyckas få en andra blomning.Men inte lätt att komma ihåg allt. Härliga växter fick du till i ditt köp också. Jag tror jag måste sätta köpstopp på mig själv ett tag nu. Har massa växter som står i väntrum. Varför köpa när de man redan har inte har någon plats,haha;) Din Valeriana Suphina ser härlig ut.Jag bara älskar alla sorter som bildar små söta kuddar.Kram/fia.

    SvaraRadera