söndag 30 oktober 2011

Värmeljus går det åt!

Riktigt höstruskväder har det varit idag. Inget vidare väder att vara ute i men vi/Göran fick i alla fall tänt brasan på ängen så att vi kunde elda upp all gammal bröte som man samlat på sig:) Får ju passa på när det småregnar och inte blåser för mycket.
Har tillbringat mesta tiden i dag med att försöka möblera om lite i vardagsrummet men det blev bara lite omflytt eftersom det såg bäst ut som det var:) Ska se i morgon om jag inte ska ta ner ett av "halvborden" uppe i "sommarstugan" och testa på ena sidan av byrån på ena väggen:) Det får i så fall målas om eftersom den förre ägaren fått den fantastiska idén att måla det chockrosa:)



Värmeljus går det åt hemma hos oss, tänder ljus lite överallt nu när kvällarna är långa och mörka. De flesta har jag i lyktor eller på sådana platser där jag vet att inte katterna är, de har nämligen en förmåga att vilja nosa på dem eller helt sonika promenera förbi och lägga svansen rakt i lågan. Därför har jag nästan aldrig ljus tända på borden (de är tyvärr där emellanåt) Här brinner ett värmeljus i min egenhändigt gjorda ljuspåse:) Fatet bakom kommer troligen från USA jag har fått det av Görans farmor en gång, det är jättevackert med sitt mönster i silver:) Har faktiskt inte sett något liknande förut, skulle vara roligt om någon av er har sett denna typ av fat förut. Silvret är pålagt på baksidan så det går att putsa upp det om man vill.
Denna lilla ängel står på en liten vägghylla (kattfri) Undrar hur många värmeljus han har burit genom åren:))

4 kommentarer:

  1. Det är mysigt att få tända ljus nu och försöka lätta upp det mörker som råder ute nu.Jag har din ljuspåse också tänd nu:)tack igen för den!
    ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  2. Vad användes fatet till? Det ser ut att den har 2 st- handtag.../Karla.

    SvaraRadera
  3. Hej Karla vad kul att du hittat till min blogg:) Jo det är två handtag på fatet och kanske det har använts som kak/tårtfat jag vet faktiskt inte, men det som hade varit kul att veta är om det kommer från USA eller Sverige och vem som tillverkat det.

    SvaraRadera
  4. Härligt med tända värmeljus, men det kanske inte blir lika många, nu när kaminen blir klar att elda i!? Den ger ju också både mys och värme.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera