lördag 1 oktober 2011

Trevligt oväntat besök!

Dagen började dimmigt - så till den milda grad att jag kunde föreställa mig hur de hade det i Lützen 1632 då Gustav II Adolf med sin arme kämpade i dimmorna och till slut stupade. Kan inte ha varit lätt att kriga när man inte såg handen framför sig. Ja, nu hade ju inte jag tänkt att kriga, men att ta mig ut till Göksäter var inte det lättaste det heller kan jag lova:)
Det var ett fasligt trist väder ända fram till tvåtiden då bröt solen igenom det gråruggiga. Satt mest och läste tills jag fick ett telefonsamtal från en bloggare från Skåne. Det var Ninne med bloggen "Ninnes lilla Oas" som var på besök på Tjörn hos en väninna. Hon frågade så snällt om de fick komma och titta i vår trädgård och självklart var de välkomna - även om trädgården sett sina bästa dagar för i år:) Det var jättekul att träffa henne och hennes man samt paret de hade med sig;) Fick frökapslar från fotblad av henne som jag ska så i morgon, tack Ninne:) Det är ju som sagt inte så mycket som blommar och är färggrant just nu men kärleksörten är ju fin.
Silveraxet och oktoberstormhatten ger ju lite fägring de också även om väldigt mycket nu går i gult, brunt, rött.

6 kommentarer:

  1. Så kul med besök! Och din trädgård är väl värd en promenad även om det inte är så tätt mellan blomstren. Det finns så mycket grönt och fint och vackra träd att titta på.
    Tänk, hos oss lättade dimman frampå eftermiddagen och solen var till och med riktigt varm!

    SvaraRadera
  2. Här var dimman borta då jag klev upp. Tog sovmorgon till (10). Det var inte igår kan jag säga. Tror minsann jag ska ta en sväng nästa säsong till er fina trädgård.Kram/Fia.

    SvaraRadera
  3. De där silveraxen dyker upp på många bloggar nu på höstkanten, blir mer och mer förtjust och din bild gör att jag bestämmer mig: måste ha!
    Trevligt med besök av bloggare. Har själv haft två bloggvänner här i veckan:)
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att dina bilder visar ATT det är vackert nu med i er trädgård:))

    SvaraRadera
  5. Jag håller med Bitte!
    Jag blev så förtjust i dina kärleksörtar vid björken så jag har tänkt "tjuva" den ide´n nån gång. Tänk vad bra när man får syn på bilder på nån blogg och det bara faller på plats hur man vill göra själv.
    Ha en underbar höstdag....här bröt solen precis igenom dimman / Elinore

    SvaraRadera