fredag 28 oktober 2011

En mysig kväll!

I går kväll var jag på besök hos min myspys favoritbutik - nämligen Mia Maräng:) hon hade kundkväll tillsammans med Hartills trädgårdar och äntligen hade jag möjlighet att gå:) Här ser ni Hartills till vänster och Mia Maräng till höger, det är ett litet charmigt gammalt torp. Det är så himla mysigt att jag skulle vilja vara där oftare än jag är nu:) Det var så mysigt och fint ordnat med en massa levande ljus i olika hållare och lycktor på både utsidan och insidan:) Vin, ost och kex fanns att avnjutas inne hos Hartills och båda hade fina rabatter denna kväll.
Inne hos Mia - visst ser det hur mysigt ut som helst! Skulle vilja ha allt men då hade det ju sett ut som en affär hemma i mitt vardagsrum och det är kanske inte så smart:))
Jag trivs så i i norden här så det är inte riktigt sunt tror jag:) Jag handlade lite också, bland annat en ursnygg vedkorg. Har kikat runt lite efter något att ha veden i sedan vi fick braskaminen inkopplad men inte hittat något som jag gillade, tänkte se om jag hittade en sådan där korg av återanvända bildäck men inte hittat någon ännu och när jag kommer in till Hartills ser jag denna.........
.........föll som en fura, att det var 20 % gjorde ju inte sken sämre:)
Det är någon metall av något slag så den är alldeles hård, även handtagen.
Denna lilla söta mojäng fick också följa med hem. Skall ställa något på den men vet inte vad än:)
Ett sött litet hjärta!
Inne hos Hartills trädgårdar är det också jättemysigt men en massa fint och annorlunda pynt bland växterna:)
Det var även i detta sidorum som "gottigheterna" var uppdukade. Det var en hel del människor som lät sig väl smaka i den mysiga omgivningen.

6 kommentarer:

  1. Javisst var det en härlig kväll och Mia är så sprudlande glad. Fin korg du köpte. Jag köpte klänning och mössa.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Där skulle väl vem som helst tappa bort sig. Förstår att man måste hålla hårt i plånboken. Alldeles för mcyket VILL HA.
    Ha en go helg
    Kram Ninne

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Ja du är väl för gullig!Va mycket fint du skriver om mig och min granne. Jättefina bilder ochså.Hoppas vi ses snart igen.
    Kramis mia

    SvaraRadera
  4. Den vedkassen vill jag gärna ha,ska ju spara ihop tillbraskamin är det tänkt.
    Du har en Award att hämta hos mig.

    SvaraRadera
  5. Väldigt Vacker Vedkorg! Vill ha!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  6. Det är klart du inte behöver ta emot en Award ;) det är jättemånga som faktiskt har en sido info om att dom inte vill få sådana. Inget du behöver oroa dig för. Kram Fia.

    SvaraRadera