måndag 17 oktober 2011

Idag gick jag upp till vår "sommarstuga";) Ville plocka några stänglar med "Japansk Lykta" som jag tänker använda lite senare i höst när jag gör lite pyssel. De är ju en riktig färgklick så det kan nog bli fint:) Hade med mig kameran för jag tänkte ta några foton vid dammen.




Här är stugan och här stod jag med ryggen åt dammen. Det var lite disigt men rätt fint. Om jag nu vänder mig helt om och går några steg så kommer jag .......
......till dammen, alltså den naturliga dammen vi har uppe i berget ovanför vårt hus. Här kan ni se taket på sonens hus längst bak om ni klickar upp bilden:) Det är alltså inte långt emellan stugan och hans hus:) Ska bli så himla kul sedan när vår dotter med familj flyttar till stugan:) Troligtvis blir det redan till våren.
Om jag vrider blicken till höger från där jag står på förra fotot, ser ni slutet av dammen och ett gult träd i mitten. Det är vår Acer negundo 'Kellys Gold', så precis nedanför berget ligger vårt hus:) Det är alltså denna damm som rinner ner för berget där vi/Göran har rensat nu:) Här uppe kommer vi troligen att bygga en gemensam grillplats senare när Emma med familj är på plats:) Kul att kunna umgås med varandra allihop sedan, i alla fall emellanåt:)

9 kommentarer:

  1. Inte så dumt att ha barnen boende nära.Trevligt att kunna träffas och umgås utan långa bilturer.Och barnbarnen gillar säkert att få träffas ofta.

    SvaraRadera
  2. Bardzo ładne miejsce zamieszkania syna i wnuczki. Miło jest mieć ich blisko. Pozdrawiam

    SvaraRadera
  3. Giga: Tak, to naprawdę miło mieć je blisko:)

    SvaraRadera
  4. Skall bli så kul, så kul :) Längtar såå mycket!

    SvaraRadera
  5. Rodziny, którzy trzymają się razem są niezwyciężone :)

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara möjligheter ni har! Vill gärna bli bjuden på grillparty framöver :-)
    När åker vi på lördag?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Birgitta: Jag lovar, ni kommer att bli bjudna när den dagen kommer:)Jag kontaktar dig i veckan:)

    SvaraRadera
  8. Det är ju verkligen ett paradis du- NI bor i..
    Tänk så bra när du får ditt dottern också + barnbarn.
    Idag har vi gråväder=regn, men det är betydligt varmare- får väl tänka som så att vi sparar el??
    Ha de gott
    Ninnekram

    SvaraRadera
  9. Hittat din blogg några ggr. Du bor fint och har tagit så jättefina foton. Det är många som är duktiga fotografer, det ser man i alla bloggar.

    Tänkte passa på att fråga, när man nu når fler än man i vanliga fall gör: Är det någon ute i Sveriges land, som vet var man får tag på jordgubbshallon? Det är en växt som tydligen har en tendens att sprida sig, bärne är vackra men inte med någon smak direkt. Jag har letat och hört mig för på så många ställen, men gått bet. Hoppas litet på napp så här.

    SvaraRadera