torsdag 6 oktober 2011

Mulet,regn, blåst o hagel!

Denna dag började med ett besök hos fotvården:) Ja, jag åt naturligtvis frukost innan. Fotvård är en lyx som jag unnar mig ungefär var 6:e vecka och det är helt ljuvligt:) När det ändå är gråmulet och trist väder och man inte direkt längtar ihjäl sig efter att pyssla i trädgården är det skönt att kunna sitta bekvämt tillbakalutad och få "fossingarna" i ordninggjorda:) Vädret är som sagt varmt för årstiden men du milde vad trist och grått det är;( Blåser gör det också, det är vita "gäss" på havet och för en liten stund sedan haglade det - hagelkorn stora som ärtor smattrade ner. Men nu ska jag alldeles strax åka till min dotter och tjata bort en stund och gosa med mitt lilla barnbarn och vid sextiden ska jag passa honom en stund (blir till att få lägga honom för natten) medan hans mamma är på ett möte. Vi får väl se hur det går:)

6 kommentarer:

  1. Låter som en härlig dag .Ha det gott kram!

    SvaraRadera
  2. Det där med fotvård har jag aldrig prövat, men jag borde nog göra det! Hoppas att det gick bra att lägga den lille, förresten det är jag övertygad om att det gjorde!
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Här liggs det också men inte p.g.a fotvård..här är det ryggvård som gäller än.Vi har blivit lovade storm och regn i natt..ser inte fram emot det.
    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  4. Låter helt ljuvligt Monne! Får en fråga om töcket e' dyrt? Skulle pensionärskan ha råd tro? Kan du rekommendera nå't ställe?
    På tal om att vara kärringen mot strömmen så måste väl bollkryssälskarna vara kärringar med strömmen så mycket som det säljs av dem;)))?!/Anja

    SvaraRadera
  5. Anja: Dyrt är det väl egentligen 370:- men det beror ju på hur/vad man prioriterar:) Jag är ju sjukpensionär men jag har ju en arbetande man så han får ju bidra:)

    SvaraRadera
  6. Du är så förnuftig. Vad kan vara bättre en ruggig dag än fotvård. Jag längtar efter min jobbresa i slutet av oktober. Då åker vi till Sommarsol i Vejbystrand. Då ska jag ha fotvård och bubbla;)Kram/Fia.

    SvaraRadera