lördag 8 oktober 2011

Smaken är som baken...............

I dag har vi varit på Botan hela dagen, Rhododendronsällskapet skulle ha vandring och vi träffades klockan 11 vid grinden, men innan dess hade vi (Micke, Göran o jag) gått en runda för att samla lite blad från olika rhododendron (vi har tillstånd;)) och sedan var det tävling i att gissa från vilka arter bladen kom:)) Vädret var klart och soligt men kallt. Stora mattor av Gentianor lyste vackert:)

Plötsligt dök det upp några underliga saker i det gröna, det såg vid första anblicken ut som upplåsta balonger eller kondomer:) Tyckte att de var rätt snygga men inte just där. Senare såg vi en skylt................
.............som förklarade varför det fanns "kondomer" i grönskan:)
Glaskost är vackert och jag tyckte att den här var jätteläcker i formen men färgen var i lite häftigaste laget för min smak:) Fast det går ju inte att komma ifrån att den lyste upp;)
Det var som sagt soligt och fint men det blev kyligare och kyligare allt eftersom dagen led...........
Den här skapelsen var det första man såg när man kom innanför grindarna och jag gillade även den här i formen men färgen skar sig mot omgivningen, hade den varit i blågrönt så hade det varit helläckert:) Men det var rätt lustigt vad smaken är olika för precis när jag sagt till Göran att - fy vad gräsligt! Så möter vi en dam som säger " Åh vad underbart vackert! haha. Har alltid haft svårt för de där grälla färgerna men som sagt idén och konstverket i sig gillade jag.

6 kommentarer:

  1. Så försvann ännu en kommentar och denna kommer att bli betydligt kortare :-)

    Inte skam vill man väl ha glaskondomer i trädgården?? Knappast den kraftigt orangea heller :-) :-) Fast färgglada är de ju :-) :-) :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  2. Skulle ha reagerat som du vid den här anblicken! Hua! Annars är jag avis på er som bor nära Botan!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  3. Fniss..inget jag vill ha i min trädgård iallafall.Men glaskonst kan vara vacker .
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Jonas ateljé är en upplevelse, men kanske glaset gör sig bättre där ;) Fast jag gillade "dahlian" i dammen.

    SvaraRadera
  5. Åh - det var längesedan jag var i Botan! Där är det alltid trevligt att promenera. Kul med utställningen och läckert med den orange dahlian!
    Tur med vädret hade ni, idag söndag var det ju sämre och nu är det riktigt ruskväder!
    Ha det gott, kram :)

    SvaraRadera
  6. Inspirerande att se något annat bryta av i trädgården sådär! Kan ge upphov till nya idéer hos en själv, kanske i andra färger eller material.

    Du skrev hos mig att du inte gjort någon nytta, mest slöat. MEN ibland är nog det det bästa man kan göra - slöa !!!

    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera