fredag 7 oktober 2011

Efter en natt med både blåst och regn och till och med blixt o dunder, så verkade det som om vädret hade lugnat ner sig på morgonen. Solen tittade fram en stund till och med;) Gick en runda i trädgården efter att jag varit och handlat och jag borde rensa ogräs ser jag - överallt är det tjockt av våtarv och annat trist:( Men, fast jag vet att jag borde ut och rensa, så infinner sig ingen riktig energi till det. Får se om den dyker upp i helgen, energin alltså;)

Så här såg det ut uppe på Rhododendronkullen bakom Växthuset för en stund sedan:) Till höger om stenen i bild blommar nu till min stora glädje............







...........Daboecia cantabrica (Irländsk Ljung) Trodde faktiskt inte att den skulle överleva vintern:) Den ser inte mycket ut för världen men förhoppningsvis växer den till sig.

3 kommentarer:

  1. Åh.. så gott för mig att höra att andra är lika trötta på att rensa o dona därute.. försöker hålla efter så det inte blir alldeles vildvuxet så det inte blir alltför jobbigt till våren. Mycket ska ju dessutom tas omhand om innan vinter o frost. Funderade just på mina pellisar när jag ska ta in dem det får nog bli i morgon och så en vända för att köpa lite höstfägring till trappen.. Önskar dig en härlig helg/Moa

    SvaraRadera
  2. Nu har jag problem med att kommentera på din blogg också!

    Vackert har ni det!

    Ha det gott!
    Chrtister.

    SvaraRadera