måndag 24 oktober 2011

Hemma igen!

Ja så är vi då tillbaka från ombudsmötet i Norrköping, ja vi kom hem i går kväll men då var vi båda så trötta att vi lade oss redan klockan nio:) Det är väldigt trevligt att träffa alla trädgårdsvänner från hela Sverige - både "gamla" och nya men samtidigt är det jobbigt eftersom man sitter i styrelsemöte i princip hela tiden. Det är mycket som ska diskuteras och beslutas men det är samtidigt väldigt intressant:) Tog en del foton men de bilderna blev inte så bra så jag visar i stället mina två senaste tillskott i min novemberkaktussamling som passat på att slå ut medan vi var borta:) Tycker mycket om denna ljust orangefärgade.


Den här blev jag också väldigt förtjust i, har en liknande med den är mer åt det mörkt aprikosa hållet men den markerade mörka kanten på kronbladen är likadan. Har tagit bladsticklingar på en del av mina kaktusar och det ska bli spännande att se om de rotar sig:)

6 kommentarer:

  1. Det brukar vara så att träffar och möten kan bli jobbiga men brukar vara roliga att vara på. Det är tur att man kan få lägga sig när man känner sig trött//Britt

    SvaraRadera
  2. Vilken duktig 'flicka' du är som jobbar för oss andra;)!
    Utan sådana som du skulle föreningar inte funka vilket vore väldigt synd när det gäller tex STA!
    Oktoberkaktus är en av mina favvon - mina brukar blomma ett antal gånger per år och då mest under sommaren. En månads torka och vips börjar nya blomknoppar framträda. Den är en underbar blomma som sprider så mycket blomningsglädje! Vilka fina ex du visar!/Anja

    SvaraRadera
  3. Förstår att ni var trötta. Borta bra men hemma bäst är det inte så?
    Vad fint de blommar hos dig.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hoppas du hann ha kul också på ombudsmötet:)
    HA EN UNDERBAR DAG!!

    SvaraRadera
  5. Vad fina de var, men blommar de bara på vintern? Behöver de lika lite vatten som vanliga kaktusar?
    Försöker ju hitta blommor som även jag kan hålla liv i :)

    SvaraRadera
  6. Spännande att höra hur ni hade det sen.
    Och fina kaktusar förstås! :)
    Kram.

    SvaraRadera