fredag 11 november 2011

En furstlig blomma!

Idag skulle man väl egentligen hitta på något minnesvärt eftersom det är 11-11-11 :) Men här händer inte så mycket:) Jo - våra nya hyresgäster anlände i natt från England. Modigt att lämna allt i hemlandet för att bosätta sig i ett annat land tycker jag. De ska hyra vår sommarstuga tills de hittar sitt "drömhus" här i Sverige:)

Gick en runda i en grådisig trädgård och fann att Clematis viticella 'Pendragon' fortfarande blommade:) Namnet kommer troligen från en forntida brittisk furste nämligen Uther Pendragon som enligt den keltiska mytologin var far till Kung Artur. Visst ser den furstligt vacker ut?


Min Boltonia asteroides 'Snowbank' blommade på den också om än något bedagad;)
- Föresten, blev så glad att läsa allt fint ni skrivet i mitt förra inlägg. Det värmde att höra:) Jag är ju sjukpensionär så jag har ju inte så himla mycket annat för mig på dagarna - att blogga är mitt "jobb" ;)) Kram alla!

6 kommentarer:

  1. Visst är den furstligt vacker! Påminner en smula om en frösådd jag har. Får väl hitta på ett furstligt namn på den klematisen också.
    Ha en skön helg
    Kristina

    SvaraRadera
  2. Men vad spännande med dina hyresgäster!!! Då måste de väl besökt vårt land innan och ofta, för att finna vårt klimat trivsamt ;) för vem vill inte ha Enlands zoner och vintrar! Önskar dem lycka till :)
    Ha det gott :)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Hittade just till din fina blogg :-) En tur i trädgården är ju på sitt sätt alltid speciellt, så nog kan du känna att du gjort nåt av 11-11-11 :-) Ska ta och kika runt lite mer...

    Ha en trevlig helg!
    Annika

    SvaraRadera
  4. Hej Trädgårdsprinsessan, så kul att du hittade min blogg och tack för berömmet:) Nu hittade ju också jag din blogg -alltid lika kul att "halka" in på nya bloggar:)/Monne

    SvaraRadera
  5. Allt som blommar nu är vackert! Vi får se till att njuta så länge det varar...
    Trevlig helg!/Laila

    SvaraRadera