torsdag 29 september 2011

Fortsatte idag att klippa ner fuchsior och ta in de växter som ska övervintras frostfritt! Tänkte passa på att få upp alla krukorna till stallet nu när Göran var ledig, då kan jag stå här och klippa i lugn och ro och så bär han in dem där de ska vara när de är klara:) Det ser ut som rena bombnedslaget men det är rätt skönt att kunna skräpa ner utan att det gör något:) Tar bara krattan sedan och samlar ihop allt som läggs på komposten;)
Det är fortfarande mycket som blommar fint och då får de stå ett tag till, dahliorna kan ju klara en frostnatt...............
.............det gör där emot inte min "Sofiero"marguerite så den får jag snart ta in. Brukar ta en hel del sticklingar på den för det är många som vill ha den till våren då den blir rätt stor på en säsong:)

3 kommentarer:

  1. Snälla,hur gör du med Dahliorna? Är faktiskt första året jag har det. Och från frö dessutom. Ska dom plockas upp och vissnas ner innan man klipper av eller? Jättesnällt om du hinner in med svaret till mig;) Kram/Fia.

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för snabbt svar. Det kan ju inte mer än misslyckas,haha. Så jag måste ju försöka. Man måste väl lära sig någon gång.Och så blir det massa nya från frö nästa år också. För det var smidigt;)Kram/Fia.

    SvaraRadera
  3. Härligt med allt som fortfarande blommar, men samtidigt lite sorgligt, när man måste börja plocka in växterna!
    Ha det riktigt gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera