tisdag 20 juli 2010

Tre dagliljor!

Idag har det varit trädgårdsmänniskor i princip hela dagen i vår trädgård:) Det har varit fotografering och trädgårdsprat både på längden och tvären, jättekul:) Nu i kväll när ljuset är bäst fotograferade jag en del dagliljor som blommar. Den här "spindelnHemerocallis 'Marse Connel' planterade vi förra året och jag måste säga att den är helt underbar;) I år är det en enda stängel på plantan men vilken stängel........... tjock som min tumme och alldeles full av knoppar men framför allt STOR:))









Den här däremot är ny för i år och beställdes från Tyskland i våras.  Hemerocallis 'Spirit of Sapelo' heter denna och det är också en spindeldaglilja.
Den här tycker jag har en mycket vacker färgkombination och namnet är Hemerocallis 'Boom Town'

2 kommentarer:

  1. Jättefina! Jag gillar Spirit of Sapelo (Ned Roberts gjorde många fina). Den är registrerad som:
    Unusual Form
    Crispate
    Borde alltså inte säljas som spindel, men så är det ofta, fel i katalogerna. Jättesnygg är den ju i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Verry NAJS!!!
    Du kan väl slå en signal när du vaknat!
    LÖVE
    Linda

    SvaraRadera