tisdag 13 juli 2010

Äntligen regn!

Nu har vi hållit på och rensat i rabatterna med hjälp av vår lilla sommararbetare de senaste dagarna:) Det har varit ett par timmar på förmiddagen innan värmen satt in på riktigt. Även fast det varit torrt som sjutton så blir det frodigare och frodigare för varje dag. Det har varit olidligt hett och man har inte orkat göra många knop inte. Men i går kväll och i natt kom det en rejäl urladdning med ett åskväder som var som ett helt skådespel. Det var knappt man hann att säga hej mellan blixtarna och åskknallar som var öronbedövande. 25 mm regn kom och det regnade mer eller mindre hela natten och fortsatte på morgonen vilken dottern var glad åt då jag då kunde hjälpa henne med att måla vävtapeten som vi satte upp i går i barnkammaren:) Blir det regn i morgon förmiddag också så åker jag och målar en andra och sista gång:) Sedan bar det av till Byggmax och där köpte vi material till planket på baksidan stallet. Så nu blir det bygga av;)
Här är det två häckar, min Hostahäck och Görans häck;) vet inte vilken jag gillar bäst haha. Kunde inte hålla mig för denna kommentar, förlåt alla känsliga läsare;)) Där jag står ska plankdelen med dörren i vara där av bilden.

8 kommentarer:

  1. Vi såg moln här. Det var det hela.

    Hostahäcken ser bäst ut, tycker jag som utomstående;))
    Igår började den första fuchsian blomma, tror inte det är din 'Galadriel'. Knopp i ett par andra!

    /Anette

    SvaraRadera
  2. Snygga häckar är aldrig fel :)

    Ja, nu har vi verkligen fått en massa regn! Det gör gott för växterna, synd om torkan kommer redan nu.

    I går hade jag storröj ute, alldeles precis innan regnet kom - och det var svettigt värre! Pust....

    Ha det så gott ♥

    SvaraRadera
  3. Oj, det blir fint med plank där! Visst är det härligt och efterlängtat med lite sommarregn nu.
    Ha det gott,
    Charlotta
    Cesars trädgård

    SvaraRadera
  4. Hi hi.....Tror du gillar båda lika mycket. Här är det olidligt varmt också. Regnet var välkommet. Men nu ligger en del efter slagregnet. Att man aldrig ska vara nöjd. Jag ska också iväg och måla i helgen och nästa vecka. Sonen ska flytta hemifrån. Kul men snyft.
    Ha det gott
    Carina

    SvaraRadera
  5. Härligt med regn och häckar! Lycka till med bygget ;)

    SvaraRadera
  6. Ujujuj vad ni hinner med mycket! Här är det totalt stiltje på alla projekt. Jag jobbar för mycket, och det är för varmt... Kul iallafall när man kommer igång.

    Ja, det var fina häckar, hihi, men jag är nog mest impad av hostahäcken ;))

    Ha en bra dag
    Elinore

    SvaraRadera
  7. Där fick du till det igen med häckarna det är bra att du bjuder in till ett leende//Britt

    SvaraRadera
  8. Vad härligt med regn.
    Det ser grönt och fint ut hos dej.
    Mariana

    SvaraRadera