fredag 26 november 2010

Vitt som snö!

Tänkte jag skulle anta Lindas (Trädgårdar...........drakar och lite annat) utmaning om att visa bilder på vita blommor som kanske kan få en att tänka på snö:) Detta är en Pulsatilla albana Alba (Vit klocksippa)
















Kommer i skrivande stund inte ihåg det latinska namnet på denna växt men den kallas för 'Brudbröd' tror jag på svenska. Denna är dock lite ovanligare eftersom den är fylld.
Visst ser det ut som om det har snöat:)) vårt päronträd har blommat över och alla blombladen ligger som snö på gräsmattan:))
Arabis caucasica (Fagertrav) ser ut som en liten kvarglömd snöhög:)
Sist men inte minst Sanguinaria canadense multiplex (Fylld Blodört) vacker så det gör ont:)

3 kommentarer:

  1. Mmmm, vackert vitt! Brudbröd är så sött.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Tänk att man alrig kan se nog av vita blommor.
    Brudbröd gillar jag.
    Ha en skön helg
    annika

    SvaraRadera
  3. Vita blommor är så fint! Gillar verkligen alla sippor och försöker samla på mig så många jag kan till min skogsbacke :)

    Jag hade en Blodört men den försvann, fick en liten bit rot men den överlevde inte här hos mig. Synd att de är så dyra, för de är så söta!

    Det har varit en vacker dag idag, med solsken och vita vidder ;) Fick sätta ut frostvakten i lilla växthuset nu när det är så kalla nätter.

    Ha en mysig första advent ♥

    SvaraRadera