tisdag 16 november 2010

Läcker!!

Jag gillar verkligen novemberkaktusar (Schlumbergera truncata) vill (som jag skrev i ett tidigare inlägg) gärna få tag på lite ovanligare färger. Denna hittade jag på Plantagen för några år sedan och jag ÄLSKAR dessa blommor:)) vet inte om den är speciellt ovanlig men jag har inte någon gång senare hittat andra än de mest vanliga cerise, rosa eller vita de är i alla fall alltid enfärgade. Men en vacker dag hittar jag säkert något annat kul:) Men håll med om att den är läcker:)) om ni klickar upp bilden syns den ännu bättre!

7 kommentarer:

  1. Jätte läcker:-D
    Men vad gör du av dom resten av året,tycker att dom är dödstråkiga då!??
    Har ställt ut dom ibland med varierande resultat= glömmer av att ta in dom innan frosten!!

    Vänligen MLK:-))

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen en fin färgkombination.Har jag inte sett förut.Har själv en vit med lite röda stänk.Gunsan

    SvaraRadera
  3. Den är helläcker!!!:) Jag har aldig gillat dom men i år (just nu) så blommar min och helt plötsligt så får den en skvätt vatten ibland:))Det ser ut som om den har både rosa och beige blommor men det beror nog bara på att jag aldrig sett den ha knoppar förut :))

    SvaraRadera
  4. Otroligt fin färg, har aldrig tidigare sett den färgen.Riktigt läcker!!
    Ha en trevlig kväll!
    Margot

    SvaraRadera
  5. Trodde i min enfald att det bara fanns en variant. Då har jag lärt mig något nytt igen! Den ser fin ut i alla fall!
    /Anette

    SvaraRadera
  6. Visst är de fina!
    Just den du visar ser man här till och från, men jag vet inte om det finns så många andra färger på dem. Skulle vara kul om masn kunde få fram en gul eller nåt sådant :-)

    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  7. Jag igen:) Min ÄR tvåfärgad. Den har både rosa och beige blommor på samma planta.Kul.

    SvaraRadera