tisdag 30 november 2010

Spår i snön!

Man undrar om istiden är på väg när det är - 10 grader redan här nere på västkusten. Isen har lagt sig här inne i viken men den håller nog inte att gå på. Det är vackert men jag längtar till andra färgskalor än grått,vitt och svart:)
Tog en runda med kameran och det blev en snabbrunda kan jag tala om, inte lätt att fotografera med stelfrusna fingrar. Så här ser det i alla fall ut när jag står på trappan.


Går jag till vänster åt norr och viker av runt hörnet så står denna Hydrangea paniculata W C Kuril i rabatten och de torra blomställningarna gör sig vackert mot den vita snön:)) OK, kanske inte allt är grått, vitt o svart:) När jag fortsatte mot nästa husgavel och vek av mot baksidan av huset såg jag detta...............
..........kattspår, små söta tasspår som så bestämt följde grusgången:) De kom från "Kärleksstigen" som ju börjar (eller slutar:)) vid området bakom oss, de är ofta katter som besöker oss i vår trädgård hela året. De brukar aldrig fördärva något utan går så ordentligt på gångarna på sin väg upp till stallet:))
Jag följde spåren runt nästa gavel och gick förbi lavendelplantorna som dignade under tyngden av snö men liksom hade skakat av sig det värsta:)) Tänk när de nästa år åter blommar och doftar, ack du ljuva tanke! Spåren fortsatte som jag misstänkte åt höger upp till stallet men jag vek åt vänster och gick in och värmde mina fingrar;))

5 kommentarer:

  1. Solen sken så fint här i dag när jag var ute med hunden hade ingen kamera med mig och tänkte att jag går ut igen när jag rastat hunden men så vart det inte för när jag väl var inne igenvar det så varmt och skönt så jag ville inte ut igen//Britt

    SvaraRadera
  2. *brrrr*, håller med dig, det ÄR kallt!! om händerna, och fötterna, och näsan, och benen.... usch, jag är riktigt frusen av mig och det enda som värmer mig är en katt eller dator i knät :)

    Här åker man skridskor på tjärnet, så isen lägger sig säkert i er vik nu. Idag fick jag hämta in de växter jag är mest rädd om, ifrån lilla växthuset, nu vågar jag inte chansa längre, kylan lär ju fortsätta - men positivt är ju solen!!! Då blir jag glad :))

    Ha det, ♥

    SvaraRadera
  3. Ja hua vad kallt det är! Känner igen det där med kattspår, vi har ingen katt men massor av spår i trädgården. Hos oss går de alltid på gångarna!
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Vore glad om det bara vore kattens tassar som gör spår i mitt snötäcke. Kors och tvärs, rådjur, hare, mm.
    -19 grader ännu. Vi behöver alla mer värme. ha en fin dag inne i värmen nu!
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Vad annorlunda allt ser ut nu när det vinter. Visst är det vackert på sitt sätt. Fast sommarbilderna är så mycket finare.

    Ha det gott i kylan,
    Kerstin

    SvaraRadera