måndag 22 november 2010

Julpynt o blogghjälp!

Jag älskar denna tiden fram till jul, denna veckan plockar jag fram mer eller mindre allt julpynt som jag lägger på bordet i vardagsrummet och så håller jag på hela veckan md att sätta ut allting där jag vill ha det så att det är klart till 1:a advent:)) Jag dammar och städar samtidigt men inte mer än en vanlig veckostädning, den "riktiga" städningen väntar jag med till våren. Adventsljusstakarna väntar på ett annat bord:) det brukar också tillkomma några nya julprydnader varje år av någon underlig anledning:)
Som vanligt har jag "hjälp" när jag sitter vid datorn:) Ibland är det dock svårt att skriva med en hand. Ibland blir det till och med lite för mycket hjälp och det vet ni ju alla att lagom är bäst:))

9 kommentarer:

  1. Jag håller med dig om att tiden fram till jul är mysig även om jag inte tar fram allt julpynt redan till första advent. Tillhelgen kommer jag att fixa till fönstrena med julbelysning och julblommor. Helgen efter blir det förmodligen nästa del som kommer fram och sedan några dagar innan jul är det dags för julgranen.

    Vad mysigt du har det med din hjälpreda, även om jag inte tror att det egentligen är så mycket hjälp :) :).

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt det ser ut med blogghjälp, har själv hjälp av våran katt i bland och i bland blir det för mycket//Britt

    SvaraRadera
  3. Oj vilken vacker blogghjälp du har.Det ser så mysigt ut.Har också börjat planera lite för advent.Köpte en vit stjärna på lampfot idag.Tycker det blev fint i fönstret.Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Visst är det något speciellt med tiden fram till jul. Mörkret skingras av alla ljus som tänds. Fast idag räcker det med att titta ut för att få julkänsla, snön vräker ned.
    Vilken gosig "hjälpreda" du har. Måste vara en snäll som inte försöker skriva själv. Det brukar "hjälpredorna" göra här när dom är med.
    Ha en bra dag!!!!!!!

    SvaraRadera
  5. Jag brukar också drabbas av "underliga anledningar" - senast i form av ljung, skulle handla mat ... men så stod ljungen där, små söta saker och inte kostade de mycket heller ... Men den överträffar inte den söta hjälpen du har. /Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  6. Den fina hjälpen skulle inte jag tacka nej till!!!!

    SvaraRadera
  7. Visst är den underbar. Det är nästan på att jag tycker att Advent är bättre än själva julen.
    Fina små kissar du har Monne.

    Tyra

    SvaraRadera
  8. Jag älskar också tiden före jul. I söndags tjuvstartade vi med glögg och pepparkakor på kvällen och det var så mysigt.
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera