lördag 20 november 2010

Rhodde träff!

Idag har vi haft en träff med Rhododendronsällskapet Västsvenska kretsen hemma hos oss:) Det är rätt kul att träffas hemma hos någon och prata och komma med ideer om framtida projekt för föreningen. Alltid roligt att träffas under mer otvungna förhållanden. Vi var sammanlagt 11 st. Jag hade gjort trattkantarellsoppa som alla glatt åt av:) Här sitter vi och äter och har det trevligt:)


Snart, om 5-6 månader kommer de att blomma igen;) Denna Rh. 'Northern Light' (Azalea) är mycket vacker om den får vara ifred för rådjuren vill säga och doftar ljuvligt. Detta fotot är från den 29 maj i år.

6 kommentarer:

  1. Tack så mycket för idag. Alltid lika trevligt att träffas, och det blir ju oftare och oftare:-) Trattkantarellsoppan var supergod. Själv har jag knappt hunnit hämta mig från chocken.....Ni vet vilken:-)

    SvaraRadera
  2. Lotta: Önskar att jag hade filmat dig:)))

    SvaraRadera
  3. Vad du har mycket roligt för dig//Britt

    SvaraRadera
  4. Ser så trevligt ut!

    Trattkantarellsoppa - mums!

    Jag mumsade på trattkantarellsås igår - tack kära skog!!!

    Igår gick jag ner för att hämta telefonen innan läggdags, eller det var långt efter läggdags. PÅ min altan stod en och två stod bakom och mumsade på något i min syrenhäck.

    Jag har inte sett dem här sedan staket, mur och trappa byggts, men nu är dem tillbaka. HUR ska det gå i vår????
    Ja, rådjuren var hos mig. MEN dem är så vackra så jag välkomnar dem trots allt.

    kram kram

    SvaraRadera
  5. mmmmmm.......rådjur kan vara ett gissel..
    jag har hela tomten inhängnad :)

    BLOGGPARTYT fortsätter hos mig...
    Välkommen att vara med
    Håkan

    SvaraRadera