torsdag 18 november 2010

Överlevare!

För flera veckor sedan upptäckte jag att vår Kanadensiska Buskros 'Morden Sunrise' hade satt mer knoppar och jag tänkte att "vad synd att de inte kommer att slå ut" Men det var mer krut i den rosen än jag visste:) Kolla vilken underbar syn som mötte mig nu när jag gick förbi:)) Att den har orkat att slå ut när vi har haft både snö och minusgrader till o från i flera veckor är helt fantastiskt tycker jag. Kanske är den van vid så hårda förhållanden från sitt ursprungsland.

En annan fantastisk överlevare är Vinca major ( Stor Vintergröna) Kan väl inte påstå att den tillhör mina favoriter direkt ( rena ogräset här) men i denna rostiga ampel är den vacker;) Planterade den förra sommaren och i vintras tog jag in den i växthuset men i år ska den få vara kvar ute, får se om den klarar det.

4 kommentarer:

  1. Har planterat flera (2) mordenrosor på landet och de har blommat riktigt bra. Halsduken kommer - misstänker jag ;-)
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Ja, en del växter är riktigt tuffa! Jag måste skaffa lite tuffa rosor. Jag har en Vinca major på jordkällaren, men jag tycker den växer dåligt, men den är kanske bara lite trögstartad.
    Ha det riktigt bra!
    Christina

    SvaraRadera
  3. De verkar tuffa de där kanadensiska rosorna! Men Vinca major klarar sig definitivt inte hos mig.
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera