lördag 6 november 2010

Totalt puckad:))

Idag har jag varit på keramikkurs hos Linda ( Trädgård......drakar o lite annat) som alltid är det jättekul och stämmningen är på topp:) Här sitter deltagarna och skapar medan Linda noga övervakar och dricker kaffe:)





Idag testade jag att dreja, det har jag inte gjort på säkert 35 år:) Kan ju inte säga att det blev bra direkt men hyfsat ändå:)) I morgon (ja, för kursen är på två dagar) ska jag fixa till dem i botten och då är det lättare att se hur de verkligen blev. Det blev två små skålar. Kan kanske använda dem till katterna :)
Efter att ha prövat att dreja så gjorde jag den här fågeln. Det var när jag skulle göra fötterna som jag började att fundera på hur många tår en fågel har på varje fot (tars heter det väl egentligen) Samtidigt filmade Linda utan min vetskap mig och jag brister ut i följande kommentar " Öhh hur många fötter har en fågel" Det blev ju så klart gapskratt!! Ja, så kan det gå när man pratar utan att tänka:) Till råga på allt har Linda lagt ut detta klippet på Facebook det är synd bara att man inte hör gapskrattet efter min fråga, som det nu är verkar/låter jag totalt puckad haha. Kul att kunna glädja människor:)

9 kommentarer:

  1. Vilken rolig fågel - vad häftig den är. /Vänligen Ulla Laiho

    SvaraRadera
  2. Jag har gapskrattet tror jag... Om jag inte han radera det :O)!

    SvaraRadera
  3. Nej.. jag råkade nog radera det.. SÅ SYND!

    SvaraRadera
  4. Det är väl underbart att kunna glädja andra.;-)
    Trevlig kväll!!!!

    SvaraRadera
  5. Fattade direkt vad du undrade över ;-) Tre fram o en bak tror jag.... eller är det två bak?
    Får kolla in skatorna imorgon.....
    Fin blir han i alla fall! Kråk-kungen!
    Ha´t himla gôrkul även imorgon
    Nina

    SvaraRadera
  6. Härligt! Ja det blev ett gott skratt. Tack för det.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. :-) Skrattar fortfarande så fort jag tänker på den lilla filmen :-) :-)

    Det beror på vilken fåpgel man pratar om när det gäller tårna på dem. Vissa har tre fram och en bak medans andra har två fram och två bakåt.

    Ha det så kul idag också!
    Christer.

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Åh helt underbar fågel. Va duktig du är fatet blev ochså sååå fint. Jag har aldrig drejat, ska vara svårt va jag förståt så helt klart det verkar vara din grej.
    Ha det så gott.
    Kram Mia Maräng

    SvaraRadera