torsdag 11 november 2010

Under yllefilten!

Idag är det mulet o trist, men solen kämpar på för att ta sig igenom den tjocka "yllefilten" som har draperat sig över himlen. Här står jag på vår altan på framsidan och fotar upp mot sonens hus uppe på berget:) Snart är det dags för inflyttning föresten:) Kolla himlen till höger i bild - grått med lite gråa fält:) titta sedan över taket på sonens hus och där ser ni hur solen "bränt" bort det grå och släppt fram den underbara blå himlen under;) Ni ser bättre om ni klickar upp bilden.
Drar jag sedan kameran längre till vänster så är det nästan som en sommarhimmel:)

5 kommentarer:

  1. Det låter alldeles perfekt att stanna under en yllefilt idag, kanske med en god bok.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag håller med - idag är en soffa-filt-bok-dag!
    Här har det snöat ca 8-10 cm..har inte varit ut och mätt men de e ganska mycket..lär komma mera, men då bor vi ju också så pass norrut att det brukar börja vara mycket snö denhär tiden..fast vissa år e de förståss bara slask och grått ända tills jul..hoppas bara på snö iår!

    Fin fågel du hade gjort på keramikkursen! keramik e så roligt att arbeta med. *Jag var på en keramikverkstd för arbetslösa hela förra vintern och våren och de va så kul! dock gjorde vi mest saker till försäljning så man fick inte så mycket med sig hem..men kul va de iaf!

    Vi har också luftvärmepump - två stycken t.o.m. - men dom e placerade i hallen nere och uppe så dom blåser inte direkt på blommorna, annars har jag inte haft några som helst problem med krukväxterna..men de e väl olika.

    Ha en fin dag och tänd brasan så mår du nog fin-fint!
    kram
    sandra

    SvaraRadera
  3. Hihi.. jag såg solen en kort stund idag, blev nästan förvånad? Kanske kunde man photoshoppa bort lite gråa moln?! ;)

    Trodde vi skulle få snö i morgon men det var bara norrut - det är så trist med regn och grått.
    Roligt att få sonen så nära, det är så jag skulle vilja ha det, barnen nära... är nog en riktigt hönsmamma :)

    Ha det gott, kramen ♥

    SvaraRadera
  4. Ljus i mörkret, precis vad vi behöver.
    Eva

    SvaraRadera
  5. Jösses, är det redan dags för inflyttning! Det går tydligen snabbt att bygga hus:)

    Solen kikade fram en stund idag, när jag var iväg och städade och det var visst inte så kul, för jag såg hur vansinnigt smutsiga fönstren var...
    Annars är det inte helt fel att sitta och kura under en filt vid en brasa, med nåt bra att läsa och nåt gott i koppen. Synd bara att det blir så sällan man gör det. Det blir väl bättre med den saken när barnen är stora. Nu får man väl passa på att njuta av barnen när dom är små istället. Tids nog får jag väl min lässtund i stillhet.
    Ha det bra // Elinore

    SvaraRadera