tisdag 2 november 2010

En trevlig överraskning!

I somras, närmare bestämt första söndagen i augusti när vi har vår växtmarknad här på gården fick jag denna blomma av en av försäljarna;) hon hade den med sig från Australien där hon varit. Den har vuxit till sig rejält och nu upptäckte jag till min stora glädje att det kommer en liten blomstängel:) Den heter Streptocarpella och tillhör (tror jag) Streptocarpussläktet. Jag upptäckte blomman i dag när jag gick omkring och småpysslade lite inne eftersom utevistelse inte riktigt lockar i detta gråa, regniga och blåsiga väder. Då är sådana här överraskningar extra trevliga:)










Här är en närbild på blomman, söt eller hur:)

4 kommentarer:

  1. Oj, det var verkligen en liten raring.
    Här är grått och stiltje. Tar nog och letar på en oläst bok i eftermiddag.
    Ha det bra.
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Riktig så vakker og så fint med overraskelser:) Mette

    SvaraRadera
  3. Gillar den verkligen så söt//Britt

    SvaraRadera
  4. Ja, den var verkligen söt :) och roligt att den växer och frodas hos dig, när du fått den i gåva :)

    Kul med ullared, skulle vilja åka dit jag med, bra inför julklappshandlingen :)

    Ha det gott, kram ♥

    SvaraRadera