lördag 16 januari 2010

Lite pyssel!

Igår fick jag för mig att "pyssla" lite det blev några gratulationskort. Det var jättekul jag har för det mesta lite olika "brahagrejor" hemma för när pysselinfallen kommer är det bra att vara förberedd:) Köpte för några år sedan på Lidl 2 st häften i olika storlekar med ark i olika färger och tjocklek. Har kommit väl till användning till både det ena och andra genom åren. Nu fanns endast detta gröna kvar. Som jag vek till den storlek jag ville ha. Sedan letade jag upp en bild ur mitt bildarkiv , valde ut det typsnitt och storlek jag ville ha och skrev lite olika hälsningar. Jag var tvungen att förminska bilden rejält för dessa korten, men jag tror att jag ska försöka mig på att göra stora kort också, för det var jättekul:) Jag drog ut hälsningarna på skrivarn och sedan klippte jag till det hela och klistrade in på den gröna kartongen. Får ju försöka att hitta på lite kul saker under tiden jag väntar på att sticklingar ska rota sig och fröer ska gro.

4 kommentarer:

  1. Kul att göra korten själv! Fina blev de också!

    Rosling är det bara att drömma om här i zon 4-5 :-) Ibland känns det motigt med att ha flyttat till ett köldhål :-) :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  2. Så vackra dina kort blev, de kommer säkert att göra mottagaren glad.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Lyckost de som får de fina korten med så mycket kärlek och omtanke.
    Kul att du tittade in till mig och faktum är att jag ligger lågt med förer i år för det var mitt nysårslöfte.
    Ha en skön kväll
    annika

    SvaraRadera
  4. Kanonfina kort! Ja det är mycket roligare att få kort som är hemtillverkade. De är både personliga och man känner att någon har engagerat sig. *Fniss* ska jag säga som själv är en latis och ibland köper nya... måste ta mig i kragen och lägga upp några på lager =)

    Kram Anita

    SvaraRadera