söndag 31 januari 2010

Fortsättning på keramikkursen!

Ja, så var det då sista dagen på keramikhelgen. Alla fortsatte på det som inte blev färdigt igår eller började på något nytt. Jag fortsatte på min välkommenskylt som ska fästas upp vid ingången till trädgården. Iden tog jag från konstnären Karl Larssons hem  Sundborn i Dalarna där jag var en gång som barn.  Texten fanns målad över dörren till huset (där naturligtvis med hans namn och inte Görans namn:)) Har aldrig kunnat glömma de raderna.




När jag var nöjd och färdig med den började jag på nästa. Denna gången skulle jag försöka mig på att göra Medusa. Blev ju inte så himla dum, men långt ifrån hur jag hade tänkt mig från början:) Men så är det ju , man har en "bild" i huvudet och det är inte alltid som den överensstämmer med verkligheten:)







Men alla jobbar på mycket disciplinerat och ordentligt , men mycket skratt blev det även denna dag.











Helt plötsligt hade tiden bara rusat fram till lunchrasten och det var dags att få i sig lite i magen. Malin hade till och med med sig semlor, mums! Efter lunchen var jag bara kvar en stund tills jag hade gjort färdigt Medusa för jag skulle på kalas till min "lille" son som fyllde 26 år i går.

8 kommentarer:

  1. Tack för att du visar lite bilder. Ni verkade ha en härlig helg tillsammans.
    Vår "lille" son fyller 25 år idag. Tänk vad tiden går, det var ju nästan "igår" de poppade ut :o)
    Karin //

    SvaraRadera
  2. Härligt att se bilder från keramikkursen! Vad fina saker du gjort! Jag är sååå avundsjuk..skulle jättegärna ha varit med men det var för långt för mig! Ha en skön söndag! / Irene

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att arbeta med lera!
    Mitt barnbarn fick testa att leka lite med leran i dag när jag satt och jobbade (1,5 år gammal)han tyckte det var kul.
    Mariana

    SvaraRadera
  4. När jag ser dina bilder och läser det du skriver DÅ blir jag också sugen på att jobba med keramik. Det är 25 år sen jag höll på med lera.
    Jag tycker att din Medusa blev alldeles utmärlt :)

    SvaraRadera
  5. Jättefin Medusa! Gillar den mycket och skulle du inte vilja ha den, vet jag vem som skulle vilja ha... :)
    Gissar att ni hade jättekul!!!! och det var gott fika :))
    Hoppas jag får se fler bilder, kanske Linda fotade lite?
    Ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  6. ÅHH,vilka fina saker du har gjort!!
    Får se om jag kan få till det med keramiken hos Linda iår.Det är som om tiden inte räcker till till allt som man vill göra!

    MVH MLK:-))

    SvaraRadera
  7. Ja så var det här helgen över:( Det tar ett tag innan man har hämtat sig måste jag erkänna, man är så totalt uppe i varv och koncentrerad på det man gör så man är helt slut på söndagskvällen. Men det är en positiv trötthetskänsla för man har fått "ur" sig så mycket på två dagar både ideer och prat (väääldigt mycket prat) Tack igen för era snälla kommentarer de värmer. Nu ska jag börja att fundera på vad jag kan tänkas att göra till nästa gång, för fler gånger lär det bli:))

    SvaraRadera
  8. Vilken kreativitet! Och vilka fina alster! Förstår att ni haft en toppenhelg.
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera