torsdag 7 januari 2010

Igår chattade jag och Linda (Trädgård....drakar och lite annat!) på fb och vi kom på att vi skulle kunna fira den 200:de medlemmen i "Trädgårdsbloggar" på något sätt. Spånande och flamsande hit o dit slutade det med att jag skänker en stickling på någon av mina Fuchsior:)  Nu är det ju inte säkert att vi BLIR 200 men med den här farten av nya medlemmar som varit hittils tror jag att vi snart är är. Alltså, de som vill vara med i utlottningen kan anmäla sitt intresse på fb. Det är ju inte möjligt att skicka en stickling på posten i den här kylan det får bli senare i vår. Men det är klart blir vinnaren någon som bor nära mig kan ju hon/han få hämta den på plats och då kan det ju bli tidigare:) Har i alla fall börjat att ta sticklingar nu så det känns verkligen att vi nu går mot vår. Fast jag vet att det troligtvis dröjer i alla fall 3 månader innan vi kan börja tala om våren:)) Närbilden här ovan är jag lite osäker på vilken det är:)
Men den här är i alla fall 'Celia Smedley' en av alla mina favoriter.

11 kommentarer:

  1. Trädgårdsbloggar har jag missat, eller? Var och hur?

    Vilken fuchsia! Förstår att det är din favvo!!!

    SvaraRadera
  2. Det är inne på facebook, är du med där? Kolla i så fall under grupper så hittar du det;)

    SvaraRadera
  3. Kul! Jag skänker en rotad stickling vit blyblomma - Plumbago zeylancia (?), bild finns på: http://picasaweb.google.com/MariaKangasFeltsten/KRUKVAXTER#5392016440110446850
    En av mina favoritfuchsior, absolut!

    SvaraRadera
  4. Ja jösses så många nya medlemmar det blivit på bara ett par dar! Och jag var först! =) (Ja, näst efter Linda då...)
    Eftersom mina fuchsior inte längre är i denna världen skulle jag verkligen behöva lite sticklingar, så jag hoppas jag vinner! =)

    SvaraRadera
  5. Det är bara att anmäla sig på Facebooks grupp 'Trädgårdsbloggar!' så är man med!
    http://www.facebook.com/#/group.php?gid=232724536190

    Linda

    SvaraRadera
  6. Jag har gått med i facebook´s Trädgårdsbloggar - tror jag, om det fungerar som jag gjorde det....suck....

    SvaraRadera
  7. Ia, vad gulligt av dig att du också skänker en växt, det kan ju bli till nr, 201 eller nåt:) det får du bestämma. Du kan väl skriva något om det på fb. Om du vill vara med på Fuchsia utlottningen så är det bra om du skriver in dig på listan inne på fb.

    HELEN. det gäller dig också om du vill vara med i utlottningen. Lättare att dra om alla står på fblistan:)

    SvaraRadera
  8. Celia Smedley är också en av mina favoritfuchsior Monika. Vilket bra val du gjort. Jag har alltid problem med att övervintra mina fuchsior så jag köper nya varje år i stort sett. Man kan ju inte lyckas jämt.

    SvaraRadera
  9. Generöst och kul idé - klart vi blir 200 medlemmar. Intresset verkar enormt!

    SvaraRadera
  10. Psst, det är jag igen - visst sågs vi som hastigast hos Linda..? Jag planerade att åka på öppen trädgårdsvisning hos er, men någonting kom i vägen. Blir det nya tillfällen i år?
    Katarina

    PS. Har lagt till dig som vän på fb...

    SvaraRadera
  11. Jag måste erkänna att det ÄR något bekant hos dig:) men jag kommer inte ihåg. Öppen trädgård har vi några gånger varje år och självklart är du välkommen. Skulle nu inte dessa dagar passa dig så fixar det sig nog ändå, privat visning kanske;)

    SvaraRadera