lördag 30 januari 2010

Årets första keramikkurs!

Ja, så var det då dags för den första keramikkursen hos LindaLunda för i år. Det är dock troligen inte den sista:)) Ser fram emot dessa helger med förväntan för vi har så otroligt roligt. Nya människor som man lär känna och en del "gamla" bekantingar också för den delen. Jag hade denna gången bestämt mig för att göra ett vikingaskepp och med vägledning av vår "fröken" går det som en dans. Den ska fästas upp på någonting sedan när den är klar troligen "vrakved" som Linda föreslog (om jag nu hittar något sådant).





Så här ser den ut i "helfigur" blev rätt nöjd med den. Hoppas att sonen blir lika nöjd för den är till honom:) Pappret är till för att få ett avstånd mellan halsen och plattan.








Här är vi alla djupt koncentrerade på vårt skapande. Efter några timmars knådande, kavlande, pillande och diverse andra handgripligheter är det dags för lunch. Kanongott hembakat bröd och pålägg. Då sitter det fint med mat ska jag säga:)

Lite extra energitillskott är inte heller så dumt, svårt att bestämma vilken bit man ska ta bara.

8 kommentarer:

  1. Det blir ju supersnyggt! Jag vill också gå på keramikkurs hos Linda. Du är ju jätteduktig. Min jobbarkompis blev också förtjust i det skeppet och ville ha ett sånt. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. :o)))))!!!!
    SKITKUL hade vi det idag!!!!
    Linda

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!!! Det blev jättefint!!!
    Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Tack!!! Jag slickar i mig av berömmet och sitter här och nästan pöser över nu :)) Längtar till i morgon när jag ska dit igen. Camilla det är bara att boka tid hos Linda vet du:) Det är så skitkul så du aaaanar inte:))

    SvaraRadera
  5. Du är jätte duktig! sonen kommer bli riktigt glad för den är jätte fin.

    SvaraRadera
  6. Den blir läcker.... Tycker mig känna igen dina `kurskamrater´, tror jag hade nöjet o vara med några av dom hösten 2007 hos Linda.... Hälsa i så fall ;-)
    Ha´t så himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  7. Å, jag vill också dit igen! Jag hade så himla roligt! =)
    Men när man har så långt att åka som jag blir det svårt att hitta tider som passar. Jag har fortfarande inte glaserat det jag gjorde sist.
    Men snart så....
    Hoppas ni får en riktigt rolig och givande dag idag med.
    /Helen

    SvaraRadera
  8. Med en sådan samling kan det väl inte bli annat än roligt? Finfina saker också.
    Jo här är det också frösådder och sticklingstagning som gäller. Skickade med efterbeställningspappret till Göran. Använd det om ni har lust.Skall du med till Skåne i början på mars?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera