tisdag 19 januari 2010

Grönt rum!

Nu börjar det att bli som en grönskande oas i "fuchsiarummet" de som jag ska ta sticklingar på är nu på väg att börja blomma men jag klipper bort blommorna. Det svider ju lite i hjärtat men det måste göras om jag ska kunna ta sticklingar. Tre stycken 'Galadriel' hade rotat sig i dag och de står nu omplanterade och får nu växa till sig. Hoppas att jag kan få ihop lite sticklingar i år, förra året ville det sig inte riktigt så det blev inte lika många som de brukade. Vet inte vad det berodde på om det var något konstigt med såjorden kanske för sådderna ville sig inte riktigt heller. Men ca 100 krukor ska det nog bli i alla fall.
Har nog aldrig tagit så många sticklingar på Sofieromargueriten som jag gjort i år, men det är kul att de tog sig allihop:) 

7 kommentarer:

  1. Mums!!!! Det var något konstigt med förra året - mina fuchsior gick ju alla bort, ca 20 st. Säljer du några sticklingar av dem, är jag intresserad!

    SvaraRadera
  2. Jag brukar ha sticklingar till försäljning så om du vill kan vi ju komma överens längre fram vilka du vill ha och hur vi gör med transport. Du kanske har vägarna förbi:))

    SvaraRadera
  3. Jag är inte alls avundsjuk på era möjligheter och utrymmen.. nääää INTE alls!!!!
    Blä!
    Linda

    SvaraRadera
  4. Oj vad många sticklingar. Själv har jag ingen plats för så många "godingar".
    Det kan ha varit något med såjorden. Ett år ramlade hela vårsådden ner här. Det är tråkigt när det är så.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Hos dig har våren kommit ser jag. Nu har jag börjat önska bort snön men med så mycket som vi har i år får jag nog önska länge ;-))
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Så duktig du är!!!! Detta är ett område som jag är helt okunnig inom. Så det imponerar stort på mig.
    Kram Carina

    SvaraRadera
  7. När tas sticklingar från Sofieromarguerit?

    SvaraRadera