fredag 8 januari 2010

Isande kallt!

Idag vaknade jag till vad jag tror var den kallaste morgonen hittills -15 grader. Undrar var detta ska sluta. Var och köpte ett extra element till sovrummet i går, får ha någon värmekälla när Göran jobbar natt*ler* Bara inte det blir strömavbrott för då blir det inte roligt. Det värsta är väl att det är så mycket materiella saker som går åt pipan om det blir ett långvarigt strömavbrott.  Skall bli så skönt när denna pinande kyla släpper sitt värsta grepp om oss.  Tänk när istapparna börjar att smälta så sakta och vattendropparna bildar små rännilar utefter berget istället:)
Tänk er sedan denna bilden när ekarna är fullövade. Då ser man nog inte ens himlen för allt det gröna. Suck o stön o senapsgas (hört någonstans) Man längtar så det gör ont.

5 kommentarer:

  1. Klart man längtar.... men jag hade nog längtat mer om det inte var så vackert ute! Du vet - regnperioden som startar i november och håller på till mars..... de mörka, gråa dagarna..... nu är ljuset så härligt! Solen har lyst idag och nästan bländat mig :) Men jag har inte varit ute....... borde väl...... var däremot förbi Kålltorps gardencenter och köpte såjord och nu är gamla pensefrö sådda (mest för skojs skull, lever de så blir jag glad :), lite ruccola och timjan och basilia hoppas jag också gror så jag kan få lite kryddgrönt i matlagningen - kryddlandet är lite kallt just nu :)

    Köpte med mig lite vår hem, en kruka med pärlhyacint som får vara dekoration på matsalsbordet i morgon då vi har gäster.

    Ha en trevlig kväll :)

    SvaraRadera
  2. Mmmm, det låter ljuvligt Lotta:) Jo jag håller med dig hellre detta vackra vita än gråa och råa dagar.Ska så en del imorgon. Fick en massa fröer p STA:s frölistegenomgång i går., Pioner, Sorbus, Aconitum,Clematis och Veratrum nigrum. hoppas att något gror. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Visst är det vackert nu trots kylan men vårlängtan finns där, fast lite, i alla fall lite fastfrusen.
    Trevlig helg på er
    Birgitta

    SvaraRadera