söndag 28 oktober 2012

Frostnupet!

 Vaknade i morse till ett av frost alldeles vitt landskap. - 5 grader och brrrrr så kallt men vackert:) Det gällde att försöka få så många bilder som möjligt på de frostnupna växterna innan all frost försvann i takt med att solen steg högre;) Här är det kärleksörten som fått sig ett täcke av frost:)
 Chrysanthemum serotinum.
 Ilex variegerad.
 Daphne mezereum.
 Euonimus europaeus.
Nypon från en ros som vi inte klippt riktigt så den har brutit från grundstammen.  Snart ska vi passa vår lille älskling igen en stund så vi ska passa på att gå enlångpromenad i det vackra vädret;) Kan vara skönt att röra på sig eftersom vi var på mycket trevligt besök hos goda vänner i går kväll och det blev både underbart god mat och vin (kanske lite för mycket vin:)) så jag är lite trött idag:) Ha en fortsatt trevlig helg.

5 kommentarer:

  1. The ice crystals make beautiful patterns on the flowers and leaves. It makes everything look so very delicate, especially the fuzzy appearancee of the Daphne.

    SvaraRadera
  2. Åh.... har du en variegerad Ilex!!!! Vad avis jag blir!! Jag har en jättefin vanlig, men inte ens bär får jag.... men den är dekorativ att ta in och sätta i vas till advent :) Jo, det var frostigt och kallt idag, men vackert! Ha en bra vecka ♥

    SvaraRadera
  3. Din Chrysanthemum serotinum är fantastisk! Kram Anna

    SvaraRadera
  4. det är vackert med frostnypet på bild helt klart.Men ack så kallt det är att vara ute då:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder, jag glömde helt bort att ta bilder i helgen. Måste försöka komma ihåg det.

    Ha det gott, Kerstin

    SvaraRadera